Publicerad: 2024-05-30

Strax sommarlov – kom ihåg passerkort

NYHET Från och med terminsslutet fredag den 31 maj kommer dörrarna på universitetets campus att låsas. Det innebär att alla som vill ta sig in behöver ett personligt passerkort – UMU-kort. Det gäller både studenter och medarbetare vid Umeå universitet. Vissa dörrar är låsta från 30 maj på grund av att det har ropats i lokalerna med megafon och utförts viss skadegörelse.

Har du ännu inte ordnat med ett UMU-kort måste du omgående ansöka och ordna det för att ta dig in lokalerna. Du hittar all information via länkarna nedan, eller besök Infocenter, så hjälper de dig.

Fler campusväktare för ökad trygghet

Det är även viss förstärkning av campusväktare på Campus Umeå. Förstärkningen är inte kopplat till någon särskild incident utan som en förebyggande åtgärd för ökad trygghet.

Kom också ihåg att det inte är tillåtet att släppa in någon som inte har passerkort i universitetets lokaler. Universum och Universitetsbiblioteket kommer fortfarande att vara tillgängliga utan passerkort.

Information om UMU-kortet för anställda.

Information om UMU-kortet för studenter.