Publicerad: 2024-06-07

Professor André Jansson gästade högre seminariet i MKV

NYHET Den 29 maj besökte professor André Jansson från Karlstads universitet det högre seminariet i MKV. Evenemanget arrangerades i samarbete med Digsum.

Högre seminariet i medie- och kommunikationsvetenskap fick finbesök i slutet av maj då de gästades av professor André Jansson från Karlstad universitet.

André, som till vardags är föreståndare för Centrum för geomediastudier vid Karlstads universitet, föreläste under rubriken "Searching for the selfie spot: On geomedia and logistical lives". Föreläsningen baserades på hans bok "Rethinking Communication Geographies: Geomedia, Digital Logistics and the Human Condition" från 2022.

Seminariet genomfördes i samarbete med Digsum, Centrum för digital samhällsforskning, som är ett tvärvetenskapligt centrum för forskning om förhållandet mellan digital teknik och samhällsförändring. Centret för samman forskare från alla delar av samhällsvetenskaperna vid Umeå universitet, exempelvis sociologi, informatik, pedagogik, statsvetenskap, genusvetenskap, rättsvetenskap, ekonomi, psykologi och socialt arbete.
Seminariet hålls på engelska.