Publicerad: 2024-06-03

PLUMs pris till lärare vid Handelshögskolan

NYHET PLUM, Personalvetarna i Umeå, delar årligen ut pris för bästa lärare i årskurs 1, 2 och 3. Priset ges baserat på omröstning och nominering från studenterna i varje årskurs. I år valde man att dela upp priset i tre kategorier: Årets bästa feedback, Årets bästa föreläsare samt Årets bästa Canvas sida. Enheten för företagsekonomi vid Handelshögskolan är en del i år två och tilldelades pris i alla tre kategorier.

Årets Bästa Feedback och Årets Bästa Föreläsare

Utmärkelsen tilldelas Anna Thorsell.

”Anna Thorsell har utmärkt sig inom ämnet företagsekonomi och tilldelas därför både priset för bästa feedback och bästa föreläsare. Med en exceptionell förmåga att förmedla kunskap på ett inspirerande och lättbegripligt sätt. Utöver detta har hon även utmärkt sig i sin konstruktiva och upplyftande återkoppling gentemot oss studenter”, skriver PLUM i sin motivering.

Årets Bästa Canvas-sida

Utmärkelsen tilldelas Anna Thorsell och Annika Andersson.

”Företagsekonomi har tilldelats priset för årets bästa Canvas-sida tack vare dess tydliga struktur, användarvänlighet och engagerande innehåll. De kursansvariga har skapat en sida som gjort det enkelt för studenter att navigera och hitta material, med en interaktiv design som främjar aktivt lärande”, skriver PLUM i sin motivering.