Kunder nöjda med IT-supporten vid Umeå universitet
NYHET
Vid terminsstarten hösten 2013 genomförde ITS en kundnöjdhetsundersökning som rör den IT-support som erbjuds studenter och anställda vid Umeå universitet.
Vi ställde ett par korta frågor till kunder som hade aktuella IT-supportärenden under tiden undersökningen var öppen. Frågorna var "Fick du den hjälp du behövde", "Hur upplevde du det bemötandet du fick" och "Vad tyckte du om handläggningstiden".
88% nöjda med IT-supporten
Av 231 svar på undersökningen är 203 svar neutrala, nöjda eller mycket nöjda med IT-supporten vid Umeå universitet. Vi har även fått en hel del kommentarer i samband med undersökningen, både med saker vi kan förbättra men också saker vi redan gör bra.
Några lärdomar att arbeta vidare med
Se över rutinerna så i vissa köer så att ärenden inte ligger onödigt länge
Ställ högst ett par frågor via e-post när ett ärende kommit in. Behövs det ställas fler frågor är det bättre att ringa upp dig som kund.
Vi stänger inte ärenden utan att ha pratat med dig som kund först
Stort tack till alla er som hjälper oss att förbättra vår IT-support genom att ni besvarade undersökningen!