Publicerad: 2018-01-09

Idrottsstudenter ges möjlighet att delta som VIP-gäst på Umeå Idrottsgala

NYHET 22 februari 2018 arrangeras Umeå Idrottsgala för tredje gången i historien. Umeå Idrottsgala hyllar och uppmärksammar aktiva, ledare, eldsjälar och föreningar som på ett positivt sätt bidrar till Idrottsstaden Umeås utveckling. Studenter som läser en idrottsrelaterad utbildning vid Umeå universitet kan ansöka om att delta vid galakvällen som VIP-gäst.

Under kvällens festligheter kommer pris inom olika kategorier att delas ut. Idrottshögskolan kommer under kvällen att dela ut utmärkelserna "Årets idrottsalumn" samt "Årets Elitidrottsstudent".

Idrottsstudenter inbjuds som VIP-gäster

Umeå Idrottsgala inbjuder tio idrottsstudenter vid Umeå universitet, två studenter från respektive grundutbildningsprogram med idrottsrelevans, som VIP-gäster till Idrottsgalan. Företaget Träutbildningscentrum Nord AB sponsrar samtliga tio idrottsstudentplatser.

Idrottsprogrammen på grundutbildningsnivå vid Umeå universitet är:

• Fysioterapeutprogrammet
  • Idrottsvetenskapliga programmet
  • Psykologprogrammet med inriktning idrott
  • Tränarprogrammet med inriktning idrottsfysiologi, idrottsmedicin och idrottspsykologi
  • Ämneslärarprogrammet med ingång idrott och hälsa, gymnasieskolan samt åk. 7-9.

Du som idrottsstudent kommer under kvällen att representera dig själv, ditt utbildningsprogram samt Idrottshögskolan vid Umeå universitet. Som VIP-inbjuden idrottsstudent får du en möjlighet att äta middag med personer inom din kommande bransch samt mingla och nätverka med idrottare, idrottsorganisationer samt företag. Du får ett perfekt tillfälle att knyta värdefulla kontakter med idrotten i Umeå inför en kommande yrkeskarriär inom idrottsområdet.

Nominering

Under perioden 2018-01-15 t.o.m. 2018-02-09 har du som Idrottsstudent möjlighet att nominera dig själv eller någon/några studiekamrater som tävlar om en VIP-inbjudan till Umeå Idrottsgala. (Du kan skicka in flera motiveringar).

I motiveringen ska det tydligt framgå:

• Varför just du/din studiekamrat ska få vara med att nätverka på Umeå Idrottsgala?
  • Vilken vinning har du/din studiekamrat av att delta i Umeå Idrottsgala?
  • På vilket sätt skulle du/din studiekamrat vara en bra representant för ditt utbildningsprogram samt Idrottshögskolan under Idrottsgalan?

Din nominering skickas senast 2018-02-09 till Pernilla Eriksson, Biträdande föreståndare för Idrottshögskolan, Umeå universitet.

De tio idrottsstudenterna som får möjlighet att gå på Umeå Idrottsgala meddelas via mail 2018-02-14.

VIP-gäst Umeå Idrottsgala 2018-02-22

Redaktör: Anna-Karin Eriksson