Publicerad: 2018-06-04

Handelshögskolans Alumnistiftelses stipendium 2018

NYHET 2018 års mottagare av Handelshögskolans Alumnistiftelses stipendium om 10 000kr är André Netzén Örn, student vid Masterprogrammet i Nationalekonomi och även student inom Företagsekonomi. Priset delades ut vid Handelshögskolans årliga diplomeringsceremoni.

André har gjort enastående insatser för att höja intresse och kunskap om den finansiella marknaden vid Handelshögskolan och Umeå Universitet. Genom sina roller inom Unga Aktiesparare och inom studentföreningen HHUS har André genom åren bidragit till en rad insatser värda ett omnämnande:

• Årets Ordförande inom Sveriges Unga Aktiesparares Riksförbund 2017
  • Unga Aktiesparare Umeå blev tilldelade priset Årets Lokalavdelning 2017 och har utbildat hundratals studenter i privatekonomi och sparande.
  • En av de ansvariga för HHUS finansresa till Stockholm som bidragit till att synliggöra finansutbildningen vid Handelshögskolan
  • Ett rykte bland sina medstudenter att generöst dela med sig sin kunskap och att inspirera andra.

För att komma ifråga som stipendiat ska stipendiaten ha arbetat för att:
"främja utveckling och kvalitet vad gäller utbildning och forskning vid Handelshögskolan vid Umeå universitet" och/eller "främja Handelshögskolans studenters utbildning och utveckling"