Publicerad: 2024-08-29

Gästforskare från CED i Barcelona besöker CEDAR

NYHET Fyra forskare från Center for Demographic Studies (CED), Barcelona, kommer att besöka Umeå och Centrum för demografi och åldrande forskning (CEDAR) under två veckor i september.

CEDAR – Centrum för demografi och åldrande forskning vid Umeå universitet välkomnar fyra gästforskare från Center for Demographic Studies (CED) vid Universitat Autònoma de Barcelona. Albert Esteve Palós (chef för CED), Anna Turu Sánchez, Rita Trias Prats och Federica Becca kommer att besöka CEDAR från den 2 till den 13 september.

Under sin vistelse kommer de fyra gästforskarna att arbeta tillsammans med forskare vid CEDAR, i ett projekt om sammanboende (co-residence) i olika länder.

Besöket är en del av ett utbytesprogram mellan CEDAR och CED.

På torsdag 5 september kl. 13.00 kommer Albert Esteve Palós att hålla ett seminarium med titeln
“Guess Who I'm Having Dinner with Tonight: A Global View on Living Arrangements”

CEDAR seminarium med gästforskare professor Albert Esteve Palos
Seminariet är öppet för alla intresserade, välkomna!