NYHET
Kring storhelger och andra typer av ledigheter avviker beredskapstiderna något från det vanliga.
ITS har beredskap
Helgfri mån-tors kl 16.30 – 24.00(ingen beredskap på fredag efter 16.30) Söndagar kl. 07.00 – 24.00 (ingen beredskap på lördag)
Under tider utan beredskap finns inte tillgång till teknisk support för nätverket, varken fast som trådlöst, inte heller tjänster som CAS, Exchange/e-post, Cambro och UMU:s hemsida.
I händelse av driftstörningar med nätverk och system kan det dröja fram till nästa beredskapstid förrän åtgärder påbörjas och support kan ges.
Förändrade beredsskapstider 2015:
April (Påskhelgen)
3/4 Ingen beredskap 5/4 Beredskap 07.00-24.00
Maj (Valborg och Kristi himmelsfärd)
1/5 Ingen beredskap3/5 Beredskap 07.00-24.0014/5 Ingen beredskap15/5 Beredskap 07.00-16.30 17/5 Beredskap 07.00-24.00
Juni (Nationaldagen och Midsommar)
5/6 Ingen beredskap7/6 Beredskap 07.00-24.0019/6 Ingen beredskap 21/6 Beredskap 07.00-24.0
December (Jul och Nyår)
20/12 Beredskap 07.00-24.0021-23/12 Beredskap 07.00-08.00, 16.30-24.0024/12 Ingen beredskap25/12 Beredskap 07.00-24.0026/12 Ingen beredskap27/12 Beredskap 07.00-24.0028-30/12 Beredskap 07.00-08.00, 16.30-24.00 31/12 Ingen beredskap
Januari 2016
1/1 Beredskap 07.00-24.002/1 Ingen beredskap3/1 Beredskap 07.00-24.004/1 Beredskap 07.00-08.00, 16.30-24.005/1 Beredskap 07.00-08.00, 16.30-24.00 6/1 Ingen beredskap
Rutiner för felanmälan, support och ärendehantering
Vardagar 08.30 – 16.30 Ärenden hanteras via Servicedesk (som idag).
Måndag - torsdag 16.30 – 24:00 samt söndag 07.00 – 24.00 Ärenden anmäls och registreras via telefon 090-786 90 90
Söndag - torsdag 24:00 – 07:00 samt från fredag 16.30 till söndag 07:00. Ärenden anmäls och registreras via e-post felanmalan@its.umu.se. (Vid telefonkontakt till numret ovan upplyses om att beredskap inte gäller och uppmaning görs att anmäla via e-post)