Publicerad: 2024-06-04

Bästa föreläsare enligt Personalvetarprogrammets studenter

NYHET Staffan Ingmanson, universitetslektor vid Juridiska institutionen, har tilldelats pris för årets bästa föreläsare av studenterna på Personalvetarprogrammet.

Text: Anna Henriksson och Sandra Johansson

Staffan Ingmanson är kursansvarig på kursen Arbetsrätt för personalvetare som studenterna på Personalvetarprogrammet läser under sitt första år. Motiveringen för årets bästa föreläsare lyder: ”Staffan Ingmanson har utsetts till årets bästa lärare för sitt enastående engagemang och inspirerande undervisning som tillsammans med fantastiska PowerPoints och sin ljuva stämma (trots halsont) haft en förmåga att navigera oss elever framåt i juridikens djungel.”

Staffan tycker själv att det känns väldigt bra att bli uppmärksammad för sin insats. – Den perfekta föreläsningen enligt mig är då ingen i auditoriet somnar, säger Staffan med glimten i ögat. Vidare berättar han att personalvetarstudenterna är trevliga och ambitiösa och att de ser arbetsrätten som en mycket viktig del av utbildningen.

Staffan Ingmanson
Universitetslektor