Publicerad: 2009-04-28

Anställningar vid Medicinska fakulteten

Christine Brulin har fr.o.m. 1 april anställts som professor i omvårdnad vid Inst. för omvårdnad. Fredrik Elgh har fr.o.m. 1 sept. anställts som professor/överläkare i virologi vid Inst. för klinisk mikrobiologi. Richard Levi har fr.o.m. 1 sept. anställts som professor/överläkare i rehabiliteringsmedicin vid Inst. för samhällsmedicin och rehabilitering. Elisabeth Lindahl har fr.o.m. 1 april anställts som univ.lektor vid enheten för omvårdnad. Kui Liu har fr.o.m. 1 mars anställts som univ.lektor vid Inst. för medicinsk kemi och biofysik. Nawi Ng har t.o.m. 14 aug. 2012 anställts som gästlektor vid enheten för epidemiologi och folkhälsovetenskap. Karin Wadell har fr.o.m. 1 april anställts som univ.lektor i sjukgymnastik (förenad med anställning som sjukgymnast vid NUS) vid Inst. för samhällsmedicin och rehabilitering.

Kjell Hansson Mild har t.o.m. 31 dec. anställts som forskare, 30%, vid enheten för radiofysik. Susanne Johansson har t.o.m. 31 dec. anställts som postdoktor vid Inst. för klinisk mikrobiologi. Stina Lindberg har t.o.m. 30 sept. anställts som fo.ass. vid Inst. för molekylärbiologi. Solveig Petersen har t.o.m. 31 mars 2013 anställts som fo.ass. vid enheten för barn- och ungdomspsykiatri. Katarina Stenman har t.o.m. 30 sept. anställts som fo.ass. vid enheten för diagnostisk radiologi. Karolis Vaitkevicius har t.o.m. 30 april 2010 anställts som postdoktor vid Inst. för molekylärbiologi. Jonna Wilén har fr.o.m. 1 april anställts som forskare, 50%, vid enheten för radiofysik.

Tomas Alanentalo har t.o.m. 28 feb. 2010 anställts som 1:e fo.ing. vid UCMM. Anna Birve har t.o.m. 30 juni 2010 anställts som projektassistent vid enheten för klinisk neurovetenskap. Malin Bolin har t.o.m. 31 mars 2010 anställts som 1:e fo.ass., 50%, vid enheten för yrkesmedicin. Maria Eriksson har t.o.m. 31 mars 2010 anställts som fo.ing. vid UCMM. Sara Forsmark har t.o.m. 30 juni anställts som tekniker 2, 25%, vid enheten för fysiologi. Christin Grönnslett har fr.o.m. 1 maj anställts som programsekreterare vid enheten för omvårdnad. Martin Gustavsson har t.o.m. 31 maj anställts som vik. projektsamordnare vid enheten för geriatrik. Lena Jutterström har t.o.m. 30 sept. fått utökad anställning till heltid som projektassistent vid enheten för omvårdnad. Solveig Linghult har t.o.m. 31 aug. fått utökad omfattning till 50% som lab.ass. vid enheten för reumatolog. Hyun-Sook Park har t.o.m. 30 sept. anställts som projektassistent vid enheten för molekylärbiologi. Dirk Pruss har t.o.m. 31 dec. anställts som instruktionstandtekniker vid Inst. för odontologi. Frida Renström har t.o.m. 28 febr. 2010 anställts som 1:e fo.ing. vid enheten för medicin.