Publicerad: 2024-08-13 Uppdaterad: 2024-08-15, 11:38

Ansök om IKC vetenskapliga pris 2024

NYHET Innebandyns kompetenscentrum (IKC) delar ut två uppsatsstipendier för bästa magister/masteruppsats samt bästa kandidatuppsats. Sista ansökningsdag är den 1 november 2024.

För att kunna ansöka om IKC vetenskapliga pris ska uppsatsen ingå i en examen, vara skriven på kandidat- eller magister/masternivå samt omfatta minst 15 respektive 30 högskolepoäng. Uppsatsen ska vara godkänd under perioden hösten 2023 - hösten 2024.

Vinnarna utses av en jury

Vinnarna av IKC:s uppsatsstipendier utses av en jury bestående av styrgruppsmedlemmarna för IKC. Juryn bedömer uppsatserna utifrån följande kriterier:

• Uppsatsens intresse och relevans för Svensk Innebandy
  • Vetenskaplig kvalité

IKC delar ut 6 000 kr för bästa magister/masteruppsats samt 3 000 kr för bästa kandidatuppsats. Prispengarna får användas till valfritt ändamål. Uppsatserna som får utmärkelserna publiceras på IKCs hemsida samt på Svenska innebandyförbund.

Ansökningsförfarande

Bifoga den färdiga uppsatsen samt namnet på det universitet eller högskola där du skrivit uppsatsen. Ange program och inriktning samt namn och kontaktuppgifter till handledaren. Vi behöver såklart även ditt namn, adress, e-post och mobilnummer.

Skicka uppsatsen och de efterfrågade uppgifterna till taru.tervo@umu.se, Forskningssamordnare IKC vid Idrottshögskolan, Umeå universitet senast 1 november. Märk mejlet med Stipendieansökan IKC.

Välkommen att kontakta

Taru Tervo