"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.
Ett kollage av ansikten

Handelshögskolan tillsammans: Varumärkesarbete i offentlig sektor

ons
12
feb
Tid Onsdag 12 februari, 2025 kl. 14:30 - 16:00
Plats Green Room

Varumärket har blivit en central del av regional utveckling och offentlig sektors arbete. Här handlar det dels om platsvarumärke där det inte bara handlar om att skapa attraktiva bilder, utan om att forma en identitet som speglar platsens verkliga styrkor, som innovation, hållbarhet och livskvalitet. Genom strategiskt varumärkesarbete kan kommuner och regioner utmana stereotypa bilder, attrahera nya invånare och företag, samt stärka stoltheten hos de som redan bor där. Varumärkesarbetet är också viktigt för organisationerna där det blir en viktig del i den offentliga sektorns kompetensförsörjning och en del av medborgardialogen. Att balansera autenticitet med externa förväntningar och att beakta det offentliga uppdraget är en nyckelutmaning i detta arbete.

Välkommen till en spännande dialog!

Anmälning dig här

Handelshögskolan tillsammans är en eventserie som genomförs i syfte att sammanföra akademi och praktik i värdeskapande dialog kring samhällsrelevanta frågor och forskningsresultat. Varje tillfälle inleds med ett mingel följt av paneldiskussion, därefter ges tid för publiken att engagera sig och ställa frågor. Samtalen filmas och publiceras i efterhand.

Arrangör: Handelshögskolan
Evenemangstyp: Seminarium

Externa talare:

Helena Renström, Expochef, Society Expo 2026 

Thomas Hansen, Kommunikationsdirektör Umeå kommun

Personalbild Ulrika Leijerholt
Talare
Ulrika Leijerholt
Universitetslektor
Läs om Ulrika Leijerholt
Personalbild Madeleine Eriksson
Talare
Madeleine Eriksson
Universitetslektor
Läs om Madeleine Eriksson
Kontaktperson
Annakarin Nyberg
Läs om Annakarin Nyberg