Lars Almén, Jönköping University
Lars Almén är universitetsadjunkt i pedagogik vid Jönköping University, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Almén, L. (2021). One-school-for-all As Practice – A Nexus Analysis of Everyday Digitalization Practices (Doctoral thesis, Jönköping: Jönköping University, School of Education and Communication). Mer information.
E-post: lars.almen@ju.se
Personalsida Jönköping University: https://ju.se/personinfo.html?id=3385
Charlotte Arkenback Sundström, Göteborgs universitet
Charlotte Arkenback Sundström är postdoktor vid Göteborgs universitetet, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Arkenback Sundström, C. (2022).Workplace Learning in Interactive Service Work: Coming to Practice Differently in the Connected Service Encounter. (Doctoral thesis, Göteborg: Göteborgs universitet). Mer information.
E-post: charlotte.arkenback-sundstrom@ait.gu.se
Personalsida Göteborgs universitet: https://www.gu.se/om-universitetet/hitta-person/charlottearkenback-sundstrom
Dennis Augustsson, Malmö universitet
Dennis Augustsson är universitetslektor vid Malmö universitet, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Augustsson, D. (2020). Expansive design for teachers : An activity theoretical approach to design and work integrated learning (PhD dissertation, Högskolan Väst). Mer information.
E-post: dennis.augustsson@mau.se
Personalsida Malmö universitet: https://mau.se/personer/dennis.augustsson/
Sara Ekström, Högskolan Väst
Sara Ekström är universitetslektor vid Högskolan Väst, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Ekström, S. (2023). Teaching with social robots (PhD dissertation, University West). Mer information.
E-post: sara.ekstrom@hv.se
Personalsida Högskolan Väst: https://www.hv.se/personal/sara-ekstrom/
Elin Ericsson, Göteborgs universitet
Elin Ericsson arbetar vid Göteborgs universitet, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Ericsson, Elin (2023). Experiences of speaking with conversational AI in language education. (Doctoral thesis, Göteborg: Göteborgs universitet). Mer information.
E-post: elin.ericsson@ait.gu.se
Personalsida Göteborgs universitet: https://www.gu.se/om-universitetet/hitta-person/elinericsson
Ana Fuentes, Högskolan i Halmstad
Ana Fuentes arbetar som universitetslektor vid Högskolan i Halmstad, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Fuentes Martinez, Ana (2024). Practice beyond technology when programming and mathematics teaching converge (PhD dissertation, University West). Mer information.
E-post: ana.fuentes@hh.se
Anita Grigic Magnusson, Göteborgs universitet
Anita Grigic Magnusson arbetar som universitetslektor vid Göteborgs universitet, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Grigic Magnusson, Anita (2023). Användning av mobiltelefoner i den digitaliserade skolan: Elevers och lärares perspektiv. (Doctoral thesis, Göteborg: Göteborgs universitet). Mer information.
E-post: anita.magnusson@ait.gu.se
Personalsida Göteborgs universitet: https://www.gu.se/en/about/find-staff/anitamagnusson
Fabian Gunnars, Mittuniversitetet
Fabian Gunnars, Mittuniversitetet, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Gunnars, Fabian (2024). Smartbands, artificial intelligence, and special educational needs: Multifarious behaviorist design for primary education. (Doktorsavhandling, Sundsvall). Mer information.
E-post: fabian.gunnars@miun.se
Personalsida Mittuniversitetet: https://www.miun.se/Personal/g/fabiangunnars/
Ulrika Gustafsson, Umeå universitet
Ulrika Gustafsson, Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap, Umeå universitet, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Gustafsson, U. (2024). School digitalisation in Sweden: governance and policy translation in a decentralised K-12 education context (PhD dissertation, Umeå University). Mer information.
E-post: ulrika.gustafsson@umu.se
Personalsida Umeå universitet: https://www.umu.se/personal/ulrika-gustafsson/
E-post: ulrika.gustafsson@umu.se
Jörgen Holmberg, Högskolan i Gävle
Jörgen Holmberg arbetar som universitetslektor vid Högskolan i Gävle, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Holmberg, J. (2019). Designing for added pedagogical value : A design-based research study of teachers’ educational design with ICT (PhD dissertation, Department of Computer and Systems Sciences, Stockholm University). Mer information.
E-post: jorgen.holmberg@hig.se
Personalsida Högskolan Gävle: https://www.hig.se/Ext/Sv/Organisation/Akademier/Akademin-for-utbildning-och-ekonomi/Forskning-vid-akademin/Forskarpresentationer/Avdelningen-for-Utbildningsvetenskap/Didaktik/Jorgen-Holmberg.html
Niklas Humble, Uppsala universitet
Niklas Humble arbetar som postdoktor vid Uppsala universitet, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Humble, N. (2023). Programming in grade 7-9 : Action possibilities and constraints from the perspective of mathematics and technology teachers (PhD dissertation, Mid Sweden University). Mer information.
E-post: niklas.humble@it.uu.se
Personalsida Uppsala universitet: https://www.uu.se/kontakt-och-organisation/personal?query=N24-480
Malin Jansson, KTH Kungliga Tekniska Högskolan
Malin Jansson arbetar vid Kungliga Tekniska Högskolan, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Jansson, M. (2023). Spontaneous online tutoring : Students’ support of their own and other students’ process of inquiry in online text-based tutoring (PhD dissertation, KTH Royal Institute of Technology). Mer information.
E-post: maljan@kth.se
Personalsida KTH: https://www.kth.se/profile/maljan
Tiina Leino Lindell, Chalmers tekniska högskola
Tiina Leino Lindell arbetar som postdoktor vid Chalmers tekniska högskola, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Leino Lindell, T. (2022). Teachers’ challenges and school digitalization : Exploring how teachers learn about technology integration to meet local teaching needs (PhD dissertation, KTH Royal Institute of Technology). Mer information.
E-post: tiinal@chalmers.se
Personalsida Chalmers tekniska högskola: https://www.chalmers.se/personer/tiinal/
Sara Mörtsell, Högskolan i Gävle
Sara Mörtsell, arbetar som universitetsadjunkt vid Högskolan i Gävle, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Mörtsell, Sara. (2024). Maintaining teaching: exploring te(a)ch-abilities with actor-network theory. (Doctoral thesis, Umeå, Umeå University). Mer information.
Personalsida Högskolan i Gävle: https://www.hig.se/om-hogskolan/organisation/akademin-for-utbildning-och-ekonomi/avdelningen-for-utbildningsvetenskap
E-post: sara.mortsell@hig.se
Jussara Reis-Andersson, Mittuniversitetet
Jussara Reis-Andersson, arbetar som universitetsadjunkt vid Mittuniversitetet, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Reis-Andersson, J. (2024). Leadership in digitalisation: A practice-oriented approach for expanding access and application of digital technologies in K–12 education. Dis. (Comprehensive summary). Mittuniversitetet Doktorsavhandling: 402. Sundsvall. Mer information.
Personalsida vid Mittuniversitetet: https://www.miun.se/Personal/r/jussarareisandersson/
E-post: jussara.reis-andersson@miun.se
Josef Siljebo, Umeå universitet
Josef Siljebo, arbetar som biträdande universitetslektor vid Pedagogiska institutionen, Umeå universitet, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Siljebo, J. (2023). Leading learning through digitalization in Swedish schools : beyond school leaders? (PhD dissertation, Umeå universitet). Mer information.
Personalsida Umeå universitet: https://www.umu.se/personal/josef-siljebo/
E-post: josef.siljebo@umu.se
Marcus Sundgren, Mittuniversitetet
Marcus Sundgren arbetar som universitetslektor vid Mittuniversitetet, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Sundgren, M. (2023). Exploring digital technologies in higher educational settings : Enabling a community of inquiry (PhD dissertation, Mid Sweden University). Mer information.
E-post: marcus.sundgren@miun.se
Personalsida Mittuniversitetet: https://www.miun.se/Personal/s/marcussundgren/
Marie Utterberg Modén, Göteborgs universitet
Marie Utterberg Modén arbetar som postdoktor vid Göteborgs universitet, tillhörde tidigare GRADE.
Doktorsavhandling
Utterberg Modén, M. (2021).Teaching with Digital Mathematics Textbooks - Activity Theoretical Studies of Data-Driven Technology in Classroom Practices. (Doctoral thesis, Göteborg: Göteborgs universitet). Mer information.
E-post: marie.utterberg@ait.gu.se
Personalsida Göteborgs universitet: https://www.gu.se/om-universitetet/hitta-person/marieutterberg
Adam Palmquist, Nord universitet, Norge
Adam Palmquist arbetar som docent vid Nord universitet, tillhörde tidigare UPGRADE.
Doktorsavhandling
Palmquist, A. (2023). Plug & Play? Stakeholders’ co-meaningmaking of gamification implementations in workplace learning environments. (Doctoral thesis, Göteborg: Göteborgs universitet). Mer information.
E-post: adam.palmquist@nord.no
Personalsida Nord universitet: https://www.nord.no/en/about/employees/adam-palmquist