"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Alumner och avhandlingar

GRADE alumner och avhandlingar

Lars Almén, Jönköping University

imageilc29.png

Lars Almén är universitetsadjunkt i pedagogik vid Jönköping University, tillhörde tidigare GRADE.

Doktorsavhandling
Almén, L. (2021). One-school-for-all As Practice – A Nexus Analysis of Everyday Digitalization Practices (Doctoral thesis, Jönköping: Jönköping University, School of Education and Communication). Mer information.

E-post: lars.almen@ju.se
Personalsida Jönköping University: https://ju.se/personinfo.html?id=3385

Charlotte Arkenback Sundström, Göteborgs universitet

imagedy2r.png

Charlotte Arkenback Sundström är postdoktor vid Göteborgs universitetet, tillhörde tidigare GRADE.

Doktorsavhandling
Arkenback Sundström, C. (2022).Workplace Learning in Interactive Service Work: Coming to Practice Differently in the Connected Service Encounter. (Doctoral thesis, Göteborg: Göteborgs universitet). Mer information.

E-post: charlotte.arkenback-sundstrom@ait.gu.se
Personalsida Göteborgs universitet: https://www.gu.se/om-universitetet/hitta-person/charlottearkenback-sundstrom

Dennis Augustsson, Malmö universitet

imagemkcg7.png

Dennis Augustsson är universitetslektor vid Malmö universitet, tillhörde tidigare GRADE.

Doktorsavhandling
Augustsson, D. (2020). Expansive design for teachers : An activity theoretical approach to design and work integrated learning (PhD dissertation, Högskolan Väst). Mer information

E-post: dennis.augustsson@mau.se
Personalsida Malmö universitet: https://mau.se/personer/dennis.augustsson/

Sara Ekström, Högskolan Väst

sara ekström.jpg

Sara Ekström är universitetslektor vid Högskolan Väst, tillhörde tidigare GRADE.

Doktorsavhandling
Ekström, S. (2023). Teaching with social robots (PhD dissertation, University West). Mer information.

E-post: sara.ekstrom@hv.se
Personalsida Högskolan Väst: https://www.hv.se/personal/sara-ekstrom/

Elin Ericsson, Göteborgs universitet

image8if7n.png

Elin Ericsson arbetar vid Göteborgs universitet, tillhörde tidigare GRADE.

Doktorsavhandling
Ericsson, Elin (2023). Experiences of speaking with conversational AI in language education. (Doctoral thesis, Göteborg: Göteborgs universitet). Mer information

E-post: elin.ericsson@ait.gu.se
Personalsida Göteborgs universitet: https://www.gu.se/om-universitetet/hitta-person/elinericsson

Ana Fuentes, Högskolan i Halmstad

imagelqkz5.png

Ana Fuentes arbetar som universitetslektor vid Högskolan i Halmstad, tillhörde tidigare GRADE.

Doktorsavhandling
Fuentes Martinez, Ana (2024). Practice beyond technology when programming and mathematics teaching converge (PhD dissertation, University West). Mer information.

E-post: ana.fuentes@hh.se

Anita Grigic Magnusson, Göteborgs universitet

image7vd86.png

Anita Grigic Magnusson arbetar som universitetslektor vid Göteborgs universitet, tillhörde tidigare GRADE.

Doktorsavhandling
Grigic Magnusson, Anita (2023). Användning av mobiltelefoner i den digitaliserade skolan: Elevers och lärares perspektiv. (Doctoral thesis, Göteborg: Göteborgs universitet). Mer information

E-post: anita.magnusson@ait.gu.se
Personalsida Göteborgs universitet: https://www.gu.se/en/about/find-staff/anitamagnusson

Fabian Gunnars, Mittuniversitetet

imagevwbgl.png

Fabian Gunnars, Mittuniversitetet, tillhörde tidigare GRADE.

Doktorsavhandling
Gunnars, Fabian (2024). Smartbands, artificial intelligence, and special educational needs: Multifarious behaviorist design for primary education. (Doktorsavhandling, Sundsvall). Mer information.

E-post: fabian.gunnars@miun.se
Personalsida Mittuniversitetet: https://www.miun.se/Personal/g/fabiangunnars/

Jörgen Holmberg, Högskolan i Gävle

image7ocn.png

Jörgen Holmberg arbetar som universitetslektor vid Högskolan i Gävle, tillhörde tidigare GRADE.

Doktorsavhandling
Holmberg, J. (2019). Designing for added pedagogical value : A design-based research study of teachers’ educational design with ICT (PhD dissertation, Department of Computer and Systems Sciences, Stockholm University). Mer information.

E-post: jorgen.holmberg@hig.se
Personalsida Högskolan Gävle: https://www.hig.se/Ext/Sv/Organisation/Akademier/Akademin-for-utbildning-och-ekonomi/Forskning-vid-akademin/Forskarpresentationer/Avdelningen-for-Utbildningsvetenskap/Didaktik/Jorgen-Holmberg.html

Niklas Humble, Uppsala universitet

Niklas_h.jpg

Niklas Humble arbetar som postdoktor vid Uppsala universitet, tillhörde tidigare GRADE.

Doktorsavhandling
Humble, N. (2023). Programming in grade 7-9 : Action possibilities and constraints from the perspective of mathematics and technology teachers (PhD dissertation, Mid Sweden University). Mer information

E-post: niklas.humble@it.uu.se
Personalsida Uppsala universitet: https://www.uu.se/kontakt-och-organisation/personal?query=N24-480

Malin Jansson, KTH Kungliga Tekniska Högskolan

malin jansson.jpg

Malin Jansson arbetar vid Kungliga Tekniska Högskolan, tillhörde tidigare GRADE.

Doktorsavhandling
Jansson, M. (2023). Spontaneous online tutoring : Students’ support of their own and other students’ process of inquiry in online text-based tutoring (PhD dissertation, KTH Royal Institute of Technology). Mer information.

E-post: maljan@kth.se
Personalsida KTH: https://www.kth.se/profile/maljan

Tiina Leino Lindell, Chalmers tekniska högskola

image9tkwb.png

Tiina Leino Lindell arbetar som postdoktor vid Chalmers tekniska högskola, tillhörde tidigare GRADE.

Doktorsavhandling
Leino Lindell, T. (2022). Teachers’ challenges and school digitalization : Exploring how teachers learn about technology integration to meet local teaching needs (PhD dissertation, KTH Royal Institute of Technology). Mer information.

E-post: tiinal@chalmers.se
Personalsida Chalmers tekniska högskola: https://www.chalmers.se/personer/tiinal/

Sara Mörtsell, Högskolan i Gävle

imagenxl1o.png

Sara Mörtsell, arbetar som universitetsadjunkt vid Högskolan i Gävle, tillhörde tidigare GRADE.

Doktorsavhandling
Mörtsell, Sara. (2024). Maintaining teaching: exploring te(a)ch-abilities with actor-network theory. (Doctoral thesis, Umeå, Umeå University). Mer information.

Personalsida Högskolan i Gävle: https://www.hig.se/om-hogskolan/organisation/akademin-for-utbildning-och-ekonomi/avdelningen-for-utbildningsvetenskap
E-post: sara.mortsell@hig.se

Jussara Reis-Andersson, Mittuniversitetet

image3xqhe.png

Jussara Reis-Andersson, arbetar som universitetsadjunkt vid Mittuniversitetet, tillhörde tidigare GRADE.

Doktorsavhandling
Reis-Andersson, J. (2024). Leadership in digitalisation: A practice-oriented approach for expanding access and application of digital technologies in K–12 education. Dis. (Comprehensive summary). Mittuniversitetet Doktorsavhandling: 402. Sundsvall. Mer information.

Personalsida vid Mittuniversitetet: https://www.miun.se/Personal/r/jussarareisandersson/
E-post: jussara.reis-andersson@miun.se



Josef Siljebo, Umeå universitet

imageh6g2l.png

Josef Siljebo, arbetar som biträdande universitetslektor vid Pedagogiska institutionen, Umeå universitet, tillhörde tidigare GRADE.

Doktorsavhandling
Siljebo, J. (2023). Leading learning through digitalization in Swedish schools : beyond school leaders? (PhD dissertation, Umeå universitet). Mer information

Personalsida Umeå universitet: https://www.umu.se/personal/josef-siljebo/
E-post: josef.siljebo@umu.se

Marcus Sundgren, Mittuniversitetet

image8nv8p.png

Marcus Sundgren arbetar som universitetslektor vid Mittuniversitetet, tillhörde tidigare GRADE.

Doktorsavhandling
Sundgren, M. (2023). Exploring digital technologies in higher educational settings : Enabling a community of inquiry (PhD dissertation, Mid Sweden University). Mer information.

E-post: marcus.sundgren@miun.se
Personalsida Mittuniversitetet: https://www.miun.se/Personal/s/marcussundgren/

Marie Utterberg Modén, Göteborgs universitet

imagequbnp.png

Marie Utterberg Modén arbetar som postdoktor vid Göteborgs universitet, tillhörde tidigare GRADE.

Doktorsavhandling
Utterberg Modén, M. (2021).Teaching with Digital Mathematics Textbooks - Activity Theoretical Studies of Data-Driven Technology in Classroom Practices. (Doctoral thesis, Göteborg: Göteborgs universitet). Mer information.

E-post: marie.utterberg@ait.gu.se
Personalsida Göteborgs universitet: https://www.gu.se/om-universitetet/hitta-person/marieutterberg

UPGRADE alumner och avhandlingar

Adam Palmquist, Nord universitet, Norge

Adam Palmqvist.jpg

Adam Palmquist arbetar som docent vid Nord universitet, tillhörde tidigare UPGRADE.

Doktorsavhandling
Palmquist, A. (2023). Plug & Play? Stakeholders’ co-meaningmaking of gamification implementations in workplace learning environments. (Doctoral thesis, Göteborg: Göteborgs universitet). Mer information.

E-post: adam.palmquist@nord.no
Personalsida Nord universitet: https://www.nord.no/en/about/employees/adam-palmquist

Senast uppdaterad: 2024-09-11