Bild: Michael Nordvall

Natur på campus

Har du tänkt på vilka växter som finns runt campus? Eller är du nyfiken på vilka vårfåglar som hittat hit? Följ med på Natur på campus utomhusexkursioner på universitetsområdet! Exkursionerna sker vid sex tillfällen med olika teman.

Under 2024 arrangerar Natur på campus elva aktiviteter under maj till oktober. Det är utomhusexkursioner om olika ämnen och de riktar sig främst till universitetsanställda och studenter som vill lära sig mer om ekologi, geologi och natur rent allmänt.

För alla aktiviteter sker samling just innan angiven starttid vid stora ingången till KBC-huset (https://link.mazemap.com/2CyHysUJ). För alla aktiviteter gäller det att klä sig efter väderförhållandena, speciellt om det är blött eller kallt. Om väderleksprognosen dagen innan visar ihållande regn och/eller storm för exkursionstillfället ställs aktiviteten in. Information kommer då att läggas ut på sociala medier.

Upptäck naturen med guidade utflykter på universitetsområdet
Publicerad: 2023-04-26

Lär dig mer om djur- och växtlivet runt knuten med guidade utflykter på universitetsområdet.

För mer information, kontakta gärna:

Micael Jonsson
Senast uppdaterad: 2024-04-10