Detta projekt utvärderar den digitala tjänsten 1177 direkt.
Tjänsten är en digital ingång till första linjens vård som nås via 1177.se och som gjorts tillgängligt för invånarna i många svenska regioner under de senaste åren. Efter att ha loggat in och svarat på ett antal frågor, kan invånaren få en automatisk bedömning av sina symtom och besvär och sedan få råd om självhjälp eller chatta med en sjuksköterska på 1177.
Syftet med projektet är att utvärdera om 1177 direkt ger korrekt och kliniskt relevant rådgivning till rätt vårdnivå på ett kostnadseffektivt sätt och om den uppskattas av patienterna. I projektet samarbetar forskare från Umeå universitet och Mittuniversitetet med Region Uppsala. Studiestart är planerad till 2025.
Delaktiga i projektet
Det är vi som arbetar i projektet. Om du behöver komma i kontakt med någon av oss kan du antingen skicka ett epostmeddelande direkt till personen du vill kontakta eller, använda kontaktformuläret.