Postdoc focusing on norms in higher science and engineering education, students and intructors' identity work, emotional positioning, and in/exclusion from feminist critical perspectives.
At NMD I am involved in research on Emotions in Engineering Education (Johanna Länngren, EMOTE) and expamning on positioning theory with the concept of affect and emotions. I furthermore explore university biology instructors' perspectives on effective and inclusive teaching and am furthermore involved in Anita Hussénius' VR projekc I jakt på materiens betydelse - genus, emotioner och utrustning i laborativa undervisningssituationer (with among onthers Annica Gullberg and Kate Scantlebury).
Additionally, I am an active member of the research group for Science Education, UmSER (Umeå Science Education Research).
Undervisning på UmU
Naturvetenskapensdidaktik 1 och 2 för ämneslärare VT 2025 (NMD, 6BI034, 6BI035, 6FY013, 6FY014, 6KE006, 6KE007, 6NK005, 6NK006)
Examensarbete KPU (50%) HT 2024 (NMD, 6KP004)
Education for sustainable development HT24 (Universitetspedagogik och lärandestöd, UPL)
Examensarbete KPU (50%) VT 2024 (NMD, 6KP004)
Naturvetenskapensdidaktik 1 och 2 för ämneslärare VT 2024 (NMD, 6BI034, 6BI035, 6FY013, 6FY014, 6KE006, 6KE007, 6NK005, 6NK006)
Tidigare undervisning på UU
Organismernas evolution och mångfald (IBG, 1BG100)
Fysiology (IBG, 1BG103)
Biologi A - mönster och processer (IBG, 1BG048)
Kön i biologi och genusvetenskap (ING, 1BG429, inklusive kursutveckling)
Genusvetenskap A (Centrum för genusvetenskap, 5GN004)