"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.

Publications

Publications

Journal of Religious Education, Springer Nature 2024, Vol. 72 : 51-72
Osbeck, Christina; Kärnebro, Katarina; Lilja, Annika; et al.
Compare, Routledge 2024, Vol. 54, (2) : 185-202
Alexiadou, Nafsika; Hjelmér, Carina; Laiho, Anne; et al.
Nordisk Barnehageforskning, Cappelen Damm Akademisk 2024, Vol. 21, (2) : 206-225
Sundström, Johanna
Förskolans expansion och marknadisering, Lund: Studentlitteratur AB 2024 : 75-97
Rönnberg, Linda; Benerdal, Malin; Carlbaum, Sara; et al.
Globalisation, Societies and Education, Routledge 2024, Vol. 22, (2) : 172-183
Holm, Ann-Sofie; Carlbaum, Sara; Rönnberg, Linda
Education and Information Technologies: Official Journal of the IFIP technical committee on Education
Gustafsson, Ulrika; Olofsson, Anders D.; Bergström, Peter
Journal of Early Childhood Education Research, Early Childhood Education Association Finland 2024, Vol. 13, (1) : 296-318
Papakosma, Maria
Teachers and Teaching: theory and practice
Örtegren, Alex; Olofsson, Anders D.
Education and Information Technologies: Official Journal of the IFIP technical committee on Education, Springer 2024, Vol. 29 : 4253-4285
Örtegren, Alex
Encyclopedia of postdigital science and education, Cham: Springer 2024 : 1-8
Örtegren, Alex
Rektors förmågor i centrum: att omsätta kunskap till handling, Malmö: Gleerups Utbildning AB 2024 : 81-94
Benerdal, Malin
International perspectives on critical English language teacher education: theory and practice, London; New York: Bloomsbury Academic 2024 : 195-200
Vu, Mai Trang
Oxford research encyclopedia of education
Lundahl, Lisbeth
Education Inquiry, Routledge 2024, Vol. 15, (1) : 63-84
Carlbaum, Sara; Lindgren, Joakim; Benerdal, Malin; et al.
Digitalization and digital competence in educational contexts: a Nordic perspective from policy to practice, London: Routledge 2024 : 28-38
Gustafsson, Ulrika; Olofsson, Anders D.
European Journal of Higher Education, Routledge 2024, Vol. 14, (2) : 249-266
Alexiadou, Nafsika; Kefala, Zoi; Rönnberg, Linda
Education Inquiry, Routledge 2024, Vol. 15, (1) : 1-10
Carlbaum, Sara; Rönnberg, Linda
Education Inquiry, Routledge 2024, Vol. 15, (1) : 11-29
Carlbaum, Sara; Rönnberg, Linda
Undervisning idag och för framtiden: medborgarbildning på gymnasieskolans yrkesprogram, Umeå: Umeå universitet 2023 : 63-65
Ledman, Kristina; Knekta, Eva; Kärnebro, Katarina; et al.
Lund: Studentlitteratur AB 2023
Lundahl, Lisbeth; Lindgren, Joakim; Rosvall, Per-Åke; et al.
European Early Childhood Education Research Journal
Papakosma, Maria
Att komma vidare: introduktionsprogram som stöd för unga i riskfyllda övergångar, Studentlitteratur AB 2023 : 165-203
Lindgren, Joakim; Lundahl, Lisbeth
Undervisning idag och för framtiden: medborgarbildning på gymnasieskolans yrkesprogram, Umeå: Umeå universitet 2023 : 1-11
Ottander, Christina; Knekta, Eva; Kärnebro, Katarina; et al.
European Educational Research Journal, Sage Publications 2023, Vol. 22, (6) : 852-869
Alexiadou, Nafsika; Rambla, Xavier
Undervisning idag och för framtiden: medborgarbildning på gymnasieskolans yrkesprogram, Umeå: Umeå universitet 2023 : 13-24
Knekta, Eva; Ledman, Kristina; Kärnebro, Katarina; et al.
Comparative Education, Routledge 2023, Vol. 59, (1) : 18-37
Högberg, Björn; Lindgren, Joakim
Journal of Vocational Education and Training
Rönnlund, Maria; Tollefsen, Aina
Att komma vidare: introduktionsprogram som stöd för unga i riskfyllda övergångar, Studentlitteratur AB 2023 : 23-34
Lundahl, Lisbeth; Lindgren, Joakim
Educational review (Birmingham)
Alexiadou, Nafsika; Holm, Ann-Sofie; Rönnberg, Linda; et al.
Religioner, livsåskådningar och etik: för lärare årskurs 4-9 och gymnasiet, Malmö: Gleerups Utbildning AB 2023 : 187-197
Sporre, Karin; Osbeck, Christina; Kärnebro, Katarina; et al.
Att komma vidare: introduktionsprogram som stöd för unga i riskfyllda övergångar, Studentlitteratur AB 2023 : 63-84
Lundahl, Lisbeth
Att komma vidare: introduktionsprogram som stöd för unga i riskfyllda övergångar, Studentlitteratur AB 2023 : 101-119
Sundelin, Åsa; Lundahl, Lisbeth
Creating dynamic places for learning: an evidence based design approach, Springer Nature 2023 : 99-115
Bergström, Peter; Rönnlund, Maria; Tieva, Åse
European Educational Research Journal, Sage Publications 2023, Vol. 22, (4) : 572-591
Sundelin, Åsa; Lundahl, Lisbeth
Undervisning idag och för framtiden: Medborgarbildning på gymnasieskolans yrkesprogram, Umeå: Umeå universitet 2023 : 53-61
Kärnebro, Katarina; Ledman, Kristina; Lindmark, Torbjörn; et al.
SSM - Population Health, Elsevier 2023, Vol. 21
Vaezghasemi, Masoud; Vogt, Thomas; Lindkvist, Marie; et al.
Scandinavian Journal of Educational Research
Benerdal, Malin; Westman, Anna-Karin
Higher Education Policy, Springer 2023, Vol. 36, (2) : 351-369
Alexiadou, Nafsika; Rönnberg, Linda
Att komma vidare: introduktionsprogram som stöd för unga i riskfyllda övergångar, Studentlitteratur AB 2023 : 45-62
Lundahl, Lisbeth
Australian and International Journal of Rural Education, The Society for the Provision of Education in Rural Australia (SPERA) 2023, Vol. 33, (2) : 1-15
Öhrn, Elisabet; Beach, Dennis; Johansson, Monica; et al.
Journal of Youth Studies
Rönnlund, Maria; Tollefsen, Aina
Att komma vidare: introduktionsprogram som stöd för unga i riskfyllda övergångar, Studentlitteratur AB 2023 : 241-267
Lindgren, Joakim; Lundahl, Lisbeth
Pedagogy, Culture & Society, Routledge 2023, Vol. 31, (3) : 477-497
Vu, Mai Trang; Pham, Thi Thanh Thuy
Att komma vidare: introduktionsprogram som stöd för unga i riskfyllda övergångar, Studentlitteratur AB 2023 : 1-22
Lundahl, Lisbeth; Lindgren, Joakim
Nordidactica: Journal of Humanities and Social Science Education, Karlstad: Karlstads universitet 2023, Vol. 13, (4) : 158-178
Kärnebro, Katarina
Att komma vidare: introduktionsprogram som stöd för unga i riskfyllda övergångar, Studentlitteratur AB 2023 : 35-42
Lundahl, Lisbeth
Att komma vidare: introduktionsprogram som stöd för unga i riskfyllda övergångar, Studentlitteratur AB 2023 : 143-162
Lindgren, Joakim; Linde, Jonna; Sundelin, Åsa
Nordic Studies in Education, Cappelen Damm Akademisk 2023, Vol. 43, (2) : 145-163
Rönnberg, Linda; Hinke Dobrochinski Candido, Helena
Latest update: 2022-08-15