A Multilingual Perspective on Narratives in Pre-School and School Years 1-6, 7.5 Credits
Swedish name: Ett flerspråkighetsperspektiv på berättande i F-3 och 4-6
This syllabus is valid: 2021-05-03
and until further notice
Course code: 6SV083
Credit points: 7.5
Education level: First cycle
Main Field of Study and progress level:
Swedish as a Second Language: First cycle, has only upper-secondary level entry requirements
Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail
Responsible department: Department of Language Studies
Established by: Faculty director of studies, Faculty of arts, 2021-02-04
Required Knowledge
General entry requirements
Literature
Valid from:
2021 week 18
Bygga broar och öppna dörrar : att läsa, skriva och samtala om texter i förskola och skola Axelsson Monica, Jönsson Karin 2., uppdaterade uppl. : Stockholm : Liber : 2016 : 217 s. : ISBN: 9789147117192 Mandatory Search the University Library catalogue
Ingemansson Mary Lärande genom skönlitteratur : djupläsning, förståelse, kunskap Andra upplagan : Lund : Studentlitteratur : [2020] : 288 sidor : ISBN: 9789144136172 Mandatory Search the University Library catalogue
Skolverket: Bygga Svenska i årskurs 1-3. Institutionen för språkstudier : Tillgänglig online Mandatory
Skolverket: Bygga Svenska i årskurs 4-6 Institutionen för språkstudier : Tillgänglig online Mandatory
Skrivundervisningens grunder Forsling Karin, Tjernberg Catharina Första upplagan : Malmö : Gleerups : [2020] : ISBN: 9789151102788 Mandatory Search the University Library catalogue
Transspråkande i svenska utbildningssammanhang Yoxsimer Paulsrud BethAnne, Rosén Jenny, Straszer Boglárka, Wedin Åsa Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur : [2018] : 280 sidor : ISBN: 9789144119755 Mandatory Search the University Library catalogue
Walldén Robert Pedagogisk kommunikation i svenska som andraspråk : språk, texter och samtal Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur : [2020] : 235 sidor : ISBN: 9789144137872 Mandatory Search the University Library catalogue
Multilingualism as policy and practices in elementary school : Powerful tools for inclusion of newly arrived pupils Wedin Åsa, Wessman Annelie 2017 : http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:du-24988 Mandatory