Educational Leadership for Preschool Principals, 7.5 Credits
Swedish name: Pedagogiskt ledarskap för rektorer i förskolan
This syllabus is valid: 2020-08-31
and until further notice
Course code: 6ST040
Credit points: 7.5
Education level: Second cycle
Main Field of Study and progress level:
Leadership and Organisation: Second cycle, has second-cycle course/s as entry requirements
Grading scale: Pass, Fail
Responsible department: Department of Political Science
Established by: Head of Department of Political Science, 2020-05-18
Literature
Valid from:
2020 week 36
Blossing Ulf Rektor i fokus : kunskap, värden och verktyg Andra upplagan : Lund : Studentlitteratur : [2020] : 427 sidor : ISBN: 9789144127828 Mandatory Search the University Library catalogue
Reformimplementering i förskolepraktik: Ett exempel på hur förskollärarens ansvar har tolkats och omsatts av förskolechefer och arbetslag Eriksson Anita, Svensson Ann-Katrin, Beach Dennis Nordisk tidskrift för allmän didaktik, 4(2), 59-75 : 2018 : Mandatory
Håkansson Jan Leadership for learning in the preschool: Preschool managers perspectives on strategies and actions in the systematic quality work Educational Management Administration & Leadership, 47(2), 241-258 : 2019 : Mandatory
Professionsutveckling och kollegialt lärande : framgångsstrategier och utvecklande motstånd Katz Steven, Ain Dack Lisa Första utgåvan : [Stockholm] : Natur & Kultur : [2017] : 138 sidor : ISBN: 9789127819740 Mandatory Search the University Library catalogue
Att leda skolor med stöd i forskning : exempel, analyser och utmaningar Rönnström Niclas, Johansson Olof Första utgåvan : [Stockholm] : Natur & Kultur : [2018] : 451 sidor : ISBN: 9789127819528 Mandatory Search the University Library catalogue
Ledning i förskola : villkor och uttryck Malmberg Kristina, Arnqvist Anders Första upplagan : Malmö : Gleerups : [2019] : 190 sidor : ISBN: 9789140697363 Mandatory Search the University Library catalogue
Undervisning och sambedömning. Förskollärares och chefers skriftliga bedömningar. Vallberg Roth Ann-Christine, Holmberg Ylva, Palla Linda, Stensson Catrin Malmö universitet : 2019 : Mandatory
Att förändra organisatoriska förutsättningar: Erfarenheter av att införa funktionellt delat ledarskap i skola och förskola. Döös Marianne, Wilhelmson Lena Arbetsmarknad & Arbetsliv, 25 : 2019 :
Undervisningsbegreppet och dess innebörder uttryckta av förskolans lärare Jonsson Agneta, Williams Pia, Pramling Samuelsson Ingrid Forskning om undervisning och lärande, 5(1) : 2017 :
A study of preschool directors' perspectives on leadership and organization Lunneblad Johannes, Garvis Susanne Early Child Development and Care. Routledge Taylor & Francis Group. : 2017 :
Berättelser. Vänbok till Héctor Pérez Prieto. Löfdahl Hultman Annica, Olin-Scheller Christina, Tanner Marie Forskningsrapport. Karlstad University Studies : 2018 :
Challenges in working with pedagogical quality in preschool a meta-interpretation synthesis of empirical studies Svärdemo Åberg Eva, Insulander Eva Early Child Development and Care, 189:2. Routledge Taylor & Francis Group : 2019 :