Swedish name: Specialpedagogiska kunskapsområden
This syllabus is valid: 2021-01-04 and until further notice
Syllabus for courses starting after 2021-01-04
Syllabus for courses starting between 2019-12-30 and 2021-01-03
Course code: 6SP057
Credit points: 7.5
Education level: Second cycle
Main Field of Study and progress level:
Special Education: Second cycle, has only first-cycle course/s as entry requirements
Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail
Responsible department: Department of Applied Educational Science
Revised by: Head of Department of Applied Educational Science, 2021-09-08
Barn, unga och trauma : att uppmärksamma, förstå och hjälpa
Almqvist Kjerstin, Norlén Anna, Tingberg Björn
Första utgåvan : [Stockholm] : Natur & Kultur : [2019] : 408 sidor :
ISBN: 9789127819061
Mandatory
Search the University Library catalogue
Intellektuell funktionsnedsättning, samhälle och välfärd
Ineland Jens, Ineland Jens, Molin Martin, Sauer Lennart
Tredje upplagan : Malmö : Gleerups : [2019] : 212 sidor :
ISBN: 9789151101934
Mandatory
Search the University Library catalogue
Omsorgsboken : möjligheter och svårigheter vid intellektuell funktionsnedsättning
Söderman Lena, Nordlund Mårten
Upplaga 6 : Stockholm : Liber : [2019] : 276 sidor :
ISBN: 9789147126446
Mandatory
Search the University Library catalogue
Skola i normer
Martinsson (red.) Lena, Reimers (red.) Eva
3 uppl. : Gleerups Utbildning AB : 2020 :
ISBN: 9789151101606
Mandatory
Search the University Library catalogue
En förskola för alla : specialpedagogik, inkludering och likvärdighet
Nielsen Anneli, Nyroos Mikaela
Första upplagan : Stockholm : Liber : [2022] : 193 sidor :
ISBN: 9789147141487
Search the University Library catalogue
A preschool for all children? : Swedish preschool teachers perspective on inclusion
Ginner Hau H, Selenius H, Björck Åkesson E
Included in:
International journal of inclusive education.
London : Taylor & Francis : 1997- : v. :
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13603116.2020.1758805
Mandatory
Lundqvist Johanna
Tidiga insatser och barns utbildningsvägar : inkludering och specialpedagogik
Första utgåvan : Stockholm : Natur & kultur : [2018] : 198 sidor :
ISBN: 9789127819115
Mandatory
Search the University Library catalogue
Play for children with disabilities : the users needs in the Swedish context
Allodi Westling M, Lundqvist J, Roll-Pettersson L, Rosendahl J, Siljehag E
Included in:
Users' Needs Report on Play for Children with Disabilities
Warsaw, Poland : De Gruyter Open : 2019 : 128 : pages 104-116 :
https://www.researchgate.net/publication/336558109_9_Play_for_children_with_disabilities_the_users'_needs_in_the_Swedish_context
Mandatory
Exploring teachers strategies for including children with autism spectrum disorder in mainstream classrooms
Lindsay S, Proulx M, Scott H, Thomson N
Included in:
International journal of inclusive education.
London : Taylor & Francis : 1997- : v. : 18 : pages 101-122 :
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13603116.2012.758320
Mandatory
Lundqvist Johanna
Tidiga insatser och barns utbildningsvägar : inkludering och specialpedagogik
Första utgåvan : Stockholm : Natur & kultur : [2018] : 198 sidor :
ISBN: 9789127819115
Mandatory
Search the University Library catalogue
Values and needs of children with and without special educational needs in early school years : A study of young childrens views on what matters to them
Lundqvist J, Allodi Westling M, Siljehag E
Included in:
Scandinavian journal of educational research
London : Taylor & Francis : 2000- : 63 : pages 951-967 :
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00313831.2018.1466360
Mandatory
Kontrollerade unga : tvångspraktiker på institution
Enell Sofia, Gruber Sabine, Andersson Vogel Maria
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur : [2018] : 296 sidor :
ISBN: 9789144116358
Mandatory
Search the University Library catalogue
No particular way to go : Careers of young adults lacking upper secondary qualifications
Lundahl L, Lindblad M, Lovén A, Mårald G, Svedberg G
Included in:
Journal of education and work
1997- : 30 : pages 39-52 :
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13639080.2015.1122179
Mandatory
Which students need accommodations the most, and to what extent are their needs met by regular upper secondary school? A cross-sectional study among students with special educational needs
Yngve M, Lidström H, Ekbladh E, Hemmingsson H
Included in:
European journal of special needs education
Chichester : Wiley : 1986- : 34 : pages 327-341 :
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08856257.2018.1501966
Mandatory
Intellektuell funktionsnedsättning, samhälle och välfärd
Ineland Jens, Ineland Jens, Molin Martin, Sauer Lennart
Tredje upplagan : Malmö : Gleerups : [2019] : 212 sidor :
ISBN: 9789151101934
Mandatory
Search the University Library catalogue
Lyssna, reagera och agera : förskolans, skolans och fritidshemmets möte med barn och elever som upplever våld i nära relationer
Markström Ann-Marie, Münger Ann-Charlotte
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur : [2020] : 250 sidor :
ISBN: 9789144129389
Mandatory
Search the University Library catalogue
Omsorgsboken : möjligheter och svårigheter vid intellektuell funktionsnedsättning
Söderman Lena, Nordlund Mårten
Upplaga 6 : Stockholm : Liber : [2019] : 276 sidor :
ISBN: 9789147126446
Mandatory
Search the University Library catalogue
Skola i normer
Martinsson (red.) Lena, Reimers (red.) Eva
3 uppl. : Gleerups Utbildning AB : 2020 :
ISBN: 9789151101606
Mandatory
Search the University Library catalogue
A preschool for all children? : Swedish preschool teachers perspective on inclusion
Ginner Hau H, Selenius H, Björck Åkesson E
Included in:
International journal of inclusive education.
London : Taylor & Francis : 1997- : v. :
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13603116.2020.1758805
Mandatory
Play for children with disabilities : the users needs in the Swedish context
Allodi Westling M, Lundqvist J, Roll-Pettersson L, Rosendahl J, Siljehag E
Included in:
Users' Needs Report on Play for Children with Disabilities
Warsaw, Poland : De Gruyter Open : 2019 : 128 : pages 104-116 :
https://www.researchgate.net/publication/336558109_9_Play_for_children_with_disabilities_the_users'_needs_in_the_Swedish_context
Mandatory
Lundqvist Johanna
Tidiga insatser och barns utbildningsvägar : inkludering och specialpedagogik
Första utgåvan : Stockholm : Natur & kultur : [2018] : 198 sidor :
ISBN: 9789127819115
Mandatory
Search the University Library catalogue
Exploring teachers strategies for including children with autism spectrum disorder in mainstream classrooms
Lindsay S, Proulx M, Scott H, Thomson N
Included in:
International journal of inclusive education.
London : Taylor & Francis : 1997- : v. : 18 : pages 101-122 :
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13603116.2012.758320
Mandatory
Lundqvist Johanna
Tidiga insatser och barns utbildningsvägar : inkludering och specialpedagogik
Första utgåvan : Stockholm : Natur & kultur : [2018] : 198 sidor :
ISBN: 9789127819115
Mandatory
Search the University Library catalogue
Values and needs of children with and without special educational needs in early school years : A study of young childrens views on what matters to them
Lundqvist J, Allodi Westling M, Siljehag E
Included in:
Scandinavian journal of educational research
London : Taylor & Francis : 2000- : 63 : pages 951-967 :
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00313831.2018.1466360
Mandatory
Kontrollerade unga : tvångspraktiker på institution
Enell Sofia, Gruber Sabine, Andersson Vogel Maria
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur : [2018] : 296 sidor :
ISBN: 9789144116358
Mandatory
Search the University Library catalogue
No particular way to go : Careers of young adults lacking upper secondary qualifications
Lundahl L, Lindblad M, Lovén A, Mårald G, Svedberg G
Included in:
Journal of education and work
1997- : 30 : pages 39-52 :
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13639080.2015.1122179
Mandatory
Which students need accommodations the most, and to what extent are their needs met by regular upper secondary school? A cross-sectional study among students with special educational needs
Yngve M, Lidström H, Ekbladh E, Hemmingsson H
Included in:
European journal of special needs education
Chichester : Wiley : 1986- : 34 : pages 327-341 :
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08856257.2018.1501966
Mandatory
Att möta beteendeproblem bland barn och ungdomar : teoretiska och praktiska perspektiv
Nordahl Thomas, Sørlie Mari-Anne, Manger Terje, Tveit Arne, Järvå Håkan, Wiberg Lena
1. uppl. : Stockholm : Liber : 2007 : 299 s. :
ISBN: 9789147084258
Mandatory
Search the University Library catalogue
Kontrollerade unga : tvångspraktiker på institution
Enell Sofia, Gruber Sabine, Andersson Vogel Maria
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur : [2018] : 296 sidor :
ISBN: 9789144116358
Mandatory
Search the University Library catalogue
Lek och vänskap : inkluderande pedagogik för barn med autism
Conn Carmel, Holmberg Johanna
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur : [2018] : 144 sidor :
ISBN: 9789144120829
Mandatory
Search the University Library catalogue
Lyssna, reagera och agera : förskolans, skolans och fritidshemmets möte med barn och elever som upplever våld i nära relationer
Markström Ann-Marie, Münger Ann-Charlotte
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur : [2020] : 250 sidor :
ISBN: 9789144129389
Mandatory
Search the University Library catalogue
Omsorgsboken : möjligheter och svårigheter vid intellektuell funktionsnedsättning
Söderman Lena, Nordlund Mårten
Upplaga 6 : Stockholm : Liber : [2019] : 276 sidor :
ISBN: 9789147126446
Mandatory
Search the University Library catalogue
Utvecklingsstörning, samhälle och välfärd
Ineland Jens, Molin Martin, Sauer Lennart
2., [rev.] uppl. : Malmö : Gleerup : 2013 : 224 s. :
ISBN: 9789140685933
Mandatory
Search the University Library catalogue