"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Developmental disabilities - developing learning in school and everyday life, 15 Credits

The course is discontinued

Swedish name: Att utveckla lärande i skola och vardag - Utvecklingsstörning

This syllabus is valid: 2017-11-27 and until further notice

Course code: 6SP049

Credit points: 15

Education level: Second cycle

Main Field of Study and progress level: Special Education: Second cycle, has only first-cycle course/s as entry requirements

Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail

Responsible department: Department of Education

Established by: Head of Department of Education, 2015-11-16

Revised by: Head of Department of Education, 2017-11-20

Literature

Valid from: 2017 week 48

Berthén Diana
Förberedelse för särskildhet : särskolans pedagogiska arbete i ett verksamhetsteoretiskt perspektiv
Karlstad : Estetisk-filosofiska fakulteten : 2007 : 213 s. :
urn:nbn:se:kau:diva-899
ISBN: 9789170631221
Mandatory
Search the University Library catalogue

Vuxna med utvecklingsstörning en eftersatt grupp i sjukvården
Björkman Monica, Fernell Elisabeth, Nylander Lena
Included in:
Läkartidningen.
Stockholm : Sveriges läkarförbund : 1965- : 111 :
http://www.lakartidningen.se/EditorialFiles/49/%5BCU49%5D/CU49.pdf
Mandatory

Därför inkludering
[Ny utg.] : Härnösand : Specialpedagogiska skolmyndigheten : 2008 : 175 s. :
http://iloapp.appelklyftig.com/blog/21?ShowFile&doc=1276540493.pdf
Mandatory

Grunewald Karl
Från idiot till medborgare : de utvecklingsstördas historia
2. uppl. : Stockholm : Gothia : 2010 : 496 s. :
ISBN: 978-91-7205-717-3 (inb.)
Mandatory
Search the University Library catalogue

Bara funktionshindrad? : funktionshinder och intersektionalitet
Grönvik Lars, Söder Mårten (red.)
Malmö : Gleerup : 2008 : 214 s. :
ISBN: 978-91-40-66356-6
Mandatory
Search the University Library catalogue

Göransson, K; Nilholm C.; Karlsson K
Inclusive education in Sweden? A critical analysis
International Journal of Inclusive Education, 15(5), 541-555 : 2011 :
Mandatory

Utvecklingsstörning, samhälle och välfärd
Ineland Jens, Molin Martin, Sauer Lennart
Gleerups : 2009 : 208 s. :
ISBN: 91-40-65173-8
Mandatory
Search the University Library catalogue

Karlsudd Peter
Det tårdränkta barnet : min berättelse om att bli pappa till ett barn med utvecklingsstörning
Lund : Palmkron : 2015 : 102 s. :
ISBN: 9789189638365
Mandatory
Search the University Library catalogue

Kunskapsbedömning i träningsskolan
Stockholm : Skolverket : 2015 : 40 s. :
Fritt tillgänglig via Skolverkets webbplats
ISBN: 9789175591575
Mandatory
Search the University Library catalogue

Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik
Lindström Gunnar, Pennlert Lars-Åke
6. uppl. : Umeå : Fundo Förlag : 2016 : 93 s. :
ISBN: 9789197558488
Mandatory
Search the University Library catalogue

Livssituationen för unga vuxna med lindrig utvecklingsstörning : [en kunskapsöversikt baserad på skandinavisk forskning 1998-2009]
Mineur Therése, Bergh Susanne, Tideman Magnus
Stockholm : Handikapp & habilitering, Stockholms läns landsting : cop. 2009 : 68 s. :
Mandatory

Molin Martin
Intellectual disabilities and processes of belonging in the borderland between civil and state arenas
I L. Eriksson & T. Winman (red.), Learning to fly: social pedagogy in a contemporary society, Göteborg: Daidalos, pp. 202-223 : 2010 :
Mandatory

Nilholm Claes
Inkludering av elever : vad betyder det och vad vet vi?
Stockholm : Myndigheten för skolutveckling : 2006 : 1 PDF-fil (57 s.) :
http://www.skolverket.se/publikationer?id=1824
Mandatory

Nya Omsorgsboken
Söderman Lena, Antonson Sivert
5., [helt omarb., nya] uppl. : Malmö : Liber : 2011 : 290 s. :
ISBN: 978-91-47-09519-3
Mandatory
Search the University Library catalogue

Facilitating and hindering factors in the realization of disabled children's agency in institutional contexts: literature review
Olli Johanna, Vehkakoski Tanja, Salanterä Sanna
Disability & Society, 27(6), pp. 793-807 : 2012 :
http://www.ingentaconnect.com/content/routledg/cdso/2012/00000027/00000006/art00004
Mandatory

Olsson Lena
Children with mild intellectual disability and their families - needs for support, service utilisation and experiences of support
Jönköping : Jönköping University, School of Health and Welfare : 2016 : 114 s. (PDF) :
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hj:diva-29604
ISBN: 978-91-85835-28-7
Mandatory
Search the University Library catalogue

Genus och specialpedagogik - praktiknära perspektiv
Pettersson Charlotta, Takala Marjatta, Wickman Kim
Specialpedagogiska skolmyndigheten : 2017 :
https://webbshop.spsm.se/genus-specialpedagokik-praktiknara-perspektiv/
Mandatory

Rodina Katarina A.
Vygotsky`s Social Constructionist View on Disability: A Methodology for Inclusive Education
Department of Special Needs Education, University of Oslo : 2007 :
http://lchc.ucsd.edu/mca/Paper/VygotskyDisabilityEJSNE2007.pdf
Mandatory

Sauer Lennart
Gränslöst ledarskap: en utvärdering
Rapport till Utvecklings och fältforskningsenheten vid Umeå kommun (UFFE) : 2010 :
http://www.umea.se/download/18.6f3b390214107b691a1ea2c/1380614524564/Gr%C3%A4nsl%C3%B6st+ledarskap.pdf
Mandatory

Stefansson Ingalill
Världens opålitlighet : begreppsanalys av livsförståelsearbete i särskolan
Karlstad : Estetisk-filosofiska fakulteten, Pedagogiskt arbete, Karlstads universitet : 2011 : 240 s. :
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kau:diva-7217
ISBN: 978-91-7063-350-8
Mandatory
Search the University Library catalogue

Särskolans verksamhet : uppdrag, pedagogik och bemötande
Swärd Ann-Katrin, Florin Katarina
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2011 : 160 s. :
ISBN: 978-91-44-06836-7
Mandatory
Search the University Library catalogue

Säljö Roger
Lärande och kulturella redskap : om lärprocesser och det kollektiva minnet
Stockholm : Norstedts akademiska förlag : 2005 : 272 s. :
ISBN: 91-7227-443-3
Mandatory
Search the University Library catalogue

Se mig! Hör mig! Förstå mig
Winlund Gunnel, Rosenström Bennhagen Susanne
Stockholm : Ala : 2004 : 241 s. :
ISBN: 91-7670-082-8
Mandatory
Search the University Library catalogue