"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Processes in Practice in the Field of Special Needs, 7.5 Credits

The course is discontinued

Swedish name: Processer i praktiken inom det specialpedagogiska fältet

This syllabus is valid: 2018-02-19 and until further notice

Course code: 6SP039

Credit points: 7.5

Education level: Second cycle

Main Field of Study and progress level: Special Education: Second cycle, has second-cycle course/s as entry requirements

Grading scale: Three-grade scale

Responsible department: Department of Education

Revised by: Head of Department of Education, 2017-11-20

Literature

Valid from: 2018 week 8

Benjamin Shereen
Reproducing traditional femininities? : the social relations of "special educational needs" in a girls' comprehensive school
Included in:
Gender and education.
Abingdon : Carfax : 1989- :
Mandatory

Samhällsvetenskapliga metoder
Bryman Alan, Nilsson Björn
2., [rev.] uppl. : Malmö : Liber : 2011 : 690 s. :
ISBN: 978-91-47-09068-6
Mandatory
Search the University Library catalogue

Erikson Martin G.
Referera reflekterande : konsten att referera och citera i beteendevetenskaperna
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2009 : 121 s. :
ISBN: 978-91-44-04817-8
Mandatory
Search the University Library catalogue

Hedlin Maria
Lilla genushäftet 2.0
Linnéuniversitetet: Växjö: Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap : 2010 :
Fulltext
Mandatory

Hälsa, lärande och trygghet : regeringens proposition 2001
Stockholmb Utbildningsdep. 2001 : Utbildningsdep. 2001 : 2001 : 79 s. :
http://www.regeringen.se/sb/d/108/a/1650
Mandatory

Utvecklingsstörning, samhälle och välfärd
Ineland Jens, Molin Martin, Sauer Lennart
2., [rev.] uppl. : Malmö : Gleerup : 2013 : 224 s. :
ISBN: 9789140685933
Mandatory
Search the University Library catalogue

Ineland Jens
Mäta hälsa, levnadsvanor och livsvillkor hos personer med utvecklingsstörning : teoretiska och metodologiska perspektiv och överväganden
Östersund : 2013 : 37 s. (PDF) :
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-68437
Mandatory

Jobér Anna
Social klass i skolan : det kompensatoriska uppdraget
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur : 2015 : 166 s. :
ISBN: 978-91-27-13936-7
Mandatory
Search the University Library catalogue

Korp Helena
Kunskapsbedömning : vad, hur och varför? : [kunskapsöversikt]
Stockholm : Skolverket : 2011 : 133 s. :
http://www.skolverket.se/publikationer?id=2666
ISBN: 9789186529567
Mandatory
Search the University Library catalogue

Den kvalitativa forskningsintervjun
Kvale Steinar, Brinkmann Svend, Torhell Sven-Erik
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur AB : 2009 : 370 s. :
http://www.studentlitteratur.se/omslagsbild/artnr/3314-02/height/320/width/320/bild.jpg
ISBN: 91-44-05598-6
Mandatory
Search the University Library catalogue

Elmeroth Elisabeth
Normkritiska perspektiv : i skolans likabehandlingsarbete
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2012 : 135 s. :
ISBN: 978-91-44-07945-5
Mandatory
Search the University Library catalogue

Schmauch Ulrika
Den osynliga vardagsrasismens realitet
Umeå : Sociologiska institutionen : 2006 : [11], 214, [13] s. :
ISBN: 91-7264-044-8
Mandatory
Search the University Library catalogue

Säljö Roger
Lärande och kulturella redskap : om lärprocesser och det kollektiva minnet
Stockholm : Norstedts akademiska förlag : 2005 : 272 s. :
ISBN: 91-7227-443-3
Mandatory
Search the University Library catalogue

Ungdomar och identitet
Frisén Ann, Hwang Philip
1. utg. : Stockholm : Natur och kultur : 2006 : 239, [1] s. :
ISBN: 91-27-09638-6 (inb.)
Mandatory
Search the University Library catalogue

Utvärdering och bedömning i skolan : för vem och varför?
Hult Agneta, Olofsson Anders
Andra utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur : 2017 : 198 sidor :
ISBN: 978-91-27-81797-5
Mandatory
Search the University Library catalogue