"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

The Field of Education for Special Needs, 15 Credits

The course is discontinued

Swedish name: Det specialpedagogiska fältet

This syllabus is valid: 2018-01-15 and until further notice

Course code: 6SP038

Credit points: 15

Education level: Second cycle

Main Field of Study and progress level: Special Education: Second cycle, has only first-cycle course/s as entry requirements

Grading scale: Three-grade scale

Responsible department: Department of Education

Revised by: Head of Department of Education, 2017-11-20

Literature

Valid from: 2018 week 3

Still Social and Democratic? Inclusive Education Policies in the Nordic Welfare States
Arnesen Anne‐Lise, Lundahl Lisbeth
Scandinavian Journal of Educational Research, 50(3), pp. 285-300 : 2006 :
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/00313830600743316
Mandatory

Assarson Inger
Talet om en skola för alla. Pedagogers meningskonstruktion i ett politiskt uppdrag
Malmö : Lärarutbildningen : 2007 : 273, [7] s. :
ISBN: 978-91-976537-0-1
Mandatory
Search the University Library catalogue

Skolutvecklingens många ansikten
Berg Gunnar, Scherp Hans-Åke
Stockholm : Myndigheten för skolutveckling : Liber distribution : 2003 : 299 s. :
ISBN: 91-85128-15-5
Mandatory
Search the University Library catalogue

Samhällsvetenskapliga metoder
Bryman Alan, Nilsson Björn
2., [rev.] uppl. : Malmö : Liber : 2011 : 690 s. :
ISBN: 978-91-47-09068-6
Mandatory
Search the University Library catalogue

Byrne Bronagh
Hidden contradictions and conditionality: conceptualisations of inclusive education in international human right law
Disability & Society, 28(2), pp. 233-244 : 2013 :
http://http:dx.doi.org/10.1080/09687599.2012.699282
Mandatory

Erikson Martin G.
Referera reflekterande : konsten att referera och citera i beteendevetenskaperna
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2009 : 121 s. :
ISBN: 978-91-44-04817-8
Mandatory
Search the University Library catalogue

Att platsa i en skola för alla. Elevhälsa och förhandling om normalitet i den svenska skolan
Hjörne Eva, Säljö Roger
1. uppl. : Stockholm : Norstedts akademiska förlag : 2008 : 174 s. :
ISBN: 978-91-7227-559-1 (inb.)
Mandatory
Search the University Library catalogue

Hoppers Catherine A. Odora
Education, culture and society in a globalizing world: implications for comparative and international education
Compare: A Journal of Comparative and International Education, 39(5), pp. 601-614 : 2009 :
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03057920903125628
Mandatory

Utvecklingsstörning, samhälle och välfärd
Ineland Jens, Molin Martin, Sauer Lennart
2., [rev.] uppl. : Malmö : Gleerup : 2013 : 224 s. :
ISBN: 9789140685933
Mandatory
Search the University Library catalogue

Demokrati och lärande : Om valfrihet, gemenskap och övervägande i skola och samhälle
Jonsson Britta, Roth Klas (reds.)
Lund : Studentlitteratur : 2003 : 328 :
ISBN: 91-44-02955-1
Mandatory
Search the University Library catalogue

Lutz Kristian
Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola : möte med det som inte anses lagom
1. uppl. : Stockholm : Liber : 2013 : 139 s. :
ISBN: 9789147105649
Mandatory
Search the University Library catalogue

Nilholm Claes
Barn och elever i svårigheter : en pedagogisk utmaning
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2012 : 152 s. :
ISBN: 9789144079448
Mandatory
Search the University Library catalogue

Nilholm Claes
Möten? Forskning om specialpedagogik i ett internationellt perspektiv
Stockholm : Vetenskapsrådet : 2006 : 119 s. :
ISBN: 91-7307-091-2
Mandatory
Search the University Library catalogue

Resursfördelning utifrån förutsättningar och behov?
Stockholm : Skolverket : 2009 : 109 s. :
Fulltext
Mandatory

Skolverket
Handikapp i skolan : det offentliga skolväsendets möte med funktionshinder från folkskolan till nutid
Stockholm : Skolverket : 2005 : 100 s. :
http://www.skolverket.se/publikationer?id=1530
Mandatory

Socialstyrelsen
Klassifikation av funktionstillstånd, funktionshinder och hälsa : svensk version av International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF)
Stockholm : Socialstyr. : 2003 : 273 s. :
ISBN: 91-7201-755-4
Mandatory
Search the University Library catalogue

Kunskapens former. Vetenskapsteori och forskningsmetod
Sohlberg Peter, Sohlberg Britt-Marie
Stockholm : Liber : 2008 :
ISBN: 978-91-47-08954-3
Mandatory
Search the University Library catalogue

Svenska Unescorådet
Riktlinjer för inkludering - att garantera tillgång till Utbildning för Alla
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Svenska unescorådets skriftserie, 0348-8705 ; 2008:1 : 2008 :
http://www.unesco.se
Mandatory

Forskningsetiska principer i humanistisk-samhällsvetenskaplig forskning
Vetenskapsrådet : 2002 :
http://www.codex.vr.se/texts/HSFR.pdf
Mandatory