Main Field of Study and progress level:
Special Education: Second cycle, in-depth level of the course cannot be classified
Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail
Responsible department: Department of Applied Educational Science
Literature
Valid from:
2010 week 18
Language and reading disabilities. Kap. 1, 23 s Catts Hugh William, Kamhi Alan G. 2. ed. : Boston, Mass. : Pearson : 2005 : xv, 352 s. : ISBN: 0-205-45448-8 Search the University Library catalogue
Druid-Glentow Birgit Förebygg och åtgärda läs- och skrivsvårigheter : metodisk handbok 1. uppl. : Stockholm : Natur och kultur : 2006 : 287 s. : ISBN: 91-27-72297-X Search the University Library catalogue
Läsa och skriva fast man inte kan : [kompenserande hjälpmedel vid läs- och skrivsvårigheter] Föhrer Ulla, Magnusson Eva Lund : Studentlitteratur : 2003 : 242, [2] s. : ISBN: 91-44-04206-X Search the University Library catalogue
Gillon Gail T. Phonological awareness : from research to practice. Kap. 1-6 New York : Guilford Press : 2004 : xvii, 270 s. : ISBN: 1-57230-964-4 (cloth) Search the University Library catalogue
Reid Gavin Dyslexia and inclusion : classroom approaches for assessment, teaching and learning London : David Fulton : cop. 2005. : 105 p. : ISBN: 1-84312-361-4 (pbk.) Search the University Library catalogue
Developing Writing for Different Purposes: Teaching about Genre in the Early Years Riely Jeni, Reedy David London : Paul Chapman Publishing Ltd : 2000 :
I anslutning till självständig examinationsuppgift tillkommer egen vald litteratur samt kurslitteratur i föregående kurs