Rum för barn - rum för kunskap: kropp, kön, vänskap och medier som pedagogiska utmaningar Aasebö Turid Skarre, Melhuus E. Cathrine Stockholm : Liber : 2007 : ISBN: 978-91-47-08405-0 Search the University Library catalogue
Ahl Astrid Equality and the freedom to choose the "what and when" of Schooling: students with special educational needs in timetable-free settings. European Journal of Special Needs Education. Vo22, No 2, May 2007, pp 183-197
Asp-Onsjö Lisa Åtgärdsprogram - dokument eller verktyg? : En fallstudie i en kommun. Avhandling för doktorsexamen. Göteborg studies in educational sciences 248. Göteborgs universitet. Actauniversitatis gothoburgensis : 2006 :
Bjar Louise Det hänger på språket : lärande och språkutveckling i grundskolan. Kapitel 1, 3, 8, 14, 15 och 16. Lund : Studentlitteratur : 2006 : 439 s. :
Barn utvecklar sitt språk. Kapitel 1-7. Bjar Louise, Liberg Caroline Lund : Studentlitteratur : 2003 : 292 s. : ISBN: 91-44-02793-1 Search the University Library catalogue
Skriftspråksutveckling genom lek : hur skriftspråket kan stimuleras i förskoleåldern Eriksen Hagtvet Bente, Degerman Jane 1. uppl., b 5. tr. : Stockholm : Natur och kultur : 2002 : 158 s. : ISBN: 91-27-72293-7 Search the University Library catalogue
Att platsa i en skola för alla. Elevhälsa och förhandling om normalitet i den svenska skolan Hjörne Eva, Säljö Roger 1. uppl. : Stockholm : Norstedts akademiska förlag : 2008 : 174 s. : ISBN: 978-91-7227-559-1 (inb.) Search the University Library catalogue
Barn med flera språk : tvåspråkighet och flerspråkighet i familj, förskola, skola och samhälle Ladberg Gunilla, Härdin Sonja 3. uppl. : Stockholm : Liber : 2003 : 206 s. : ISBN: 91-47-05199-X (korr.) Search the University Library catalogue
Pedagogisk bedömning : att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap. (valda delar) Lindström Lars, Lindberg Viveca Stockholm : HLS förlag : 2005 : 253, [3] s. : ISBN: 91-7656-594-7 Search the University Library catalogue
Lundberg Ingvar Bornholmsmodellen : vägen till läsning : språklekar i förskoleklass 1. uppl. : Stockholm : Natur & kultur : 2007 : 111, [1] s. : ISBN: 978-91-27-72300-9 Search the University Library catalogue
Malmer Gudrun Bra matematik för alla : nödvändig för elever med inlärningssvårigheter. 2. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2002 : 240 s. : ISBN: 91-44-02402-9 Search the University Library catalogue
Myndigheten för skolutveckling Blick för elevens hälsa, lärande och trygghet - med fokus på elevhälsa och skolutveckling. Slutredovisning av regeringsuppdraget om hälsa, lärande och trygghet. Dnr 2003:989. 2003 :
Nilholm Claes Specialpedagogik. Vilka är de grundläggande perspektiven. Pedagogisk forskning i Sverige 2005 årgång 10 nr 2 (sid 124-138) ISSN 1401-6788. www.ped.gu.se/bion/journal/pedfo/pdf-filer/nilholm2_10pdf
Social kompetens och problembeteende i skolan : kompetensutvecklande och problemlösande arbete. Ogden Terje, Wallgren Gunnel A. 1. uppl. : Stockholm : Liber : 2003 : 304 s. : ISBN: 91-47-05136-1 Search the University Library catalogue
Persson Bengt Elevers olikheter och specialpedagogisk kunskap Stockholm : Liber : cop. 2001 : 160 s. : ISBN: 91-47-05109-4 Search the University Library catalogue
Skolverket Att arbeta med särskilt stöd - några perspektiv. Publikationer. www.skolverket.se 2007 :
Skolverket Särskilt stöd i grundskolan. En sammanställning av senare års forskning och utvärdering. Stockholm: Skolverket 2008. Hämtas på: http://www.skolverket.se/publikationer?id=1787