Severe Language Impairment - a Special Education Challenge, 15 Credits
The course is discontinued from 2021-06-09
Swedish name: Grav språkstörning - en specialpedagogisk utmaning Lärarfortbildning.
This syllabus is valid: 2009-09-07
and until further notice
Course code: 6SP020
Credit points: 15
Education level: Second cycle
Main Field of Study and progress level:
Special Education: Second cycle, in-depth level of the course cannot be classified
Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail
Responsible department: Department of Applied Educational Science
Literature
Valid from:
2010 week 3
Asp-Onsjö Lisa Åtgärdsprogram - dokument eller verktyg? : En fallstudie i en kommun. Avhandling för doktorsexamen. Göteborg studies in educational sciences 248. Göteborgs universitet. Actauniversitatis gothoburgensis : 2006 :
Bishop Dorothy V. M. Uncommon understanding : development and disorders of language comprehension in children. Kapitel 2 Hove : Psychology : cop. 1997 : viii, 277 s. : ISBN: 0-86377-260-9 Search the University Library catalogue
Bjar Louise Det hänger på språket : lärande och språkutveckling i grundskolan. Kapitel 1, 3, 8, 14, 15 och 16. Lund : Studentlitteratur : 2006 : 439 s. :
Barn utvecklar sitt språk. Kapitel 1-7. Bjar Louise, Liberg Caroline Lund : Studentlitteratur : 2003 : 292 s. : ISBN: 91-44-02793-1 Search the University Library catalogue
Det värderande ögat : observation, utvärdering och utveckling i undervisning och handledning Bjørndal Cato R. P., Nilsson Björn 1. uppl. : Stockholm : Liber : 2005 : 149 s. : ISBN: 91-47-05311-9 (korr.) z 47-05311-9 Search the University Library catalogue
Bruce Barbro Problems of language and communication in children : identification and intervention. Lund : Department of Logopedics : 2007 : 107 s. : ISBN: 91-85559-83-0 Search the University Library catalogue
Alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) i teori och praktik. Heister Trygg Boel, Andersson Ida (red.) 3., rev. uppl. : Vällingby : Hjälpmedelsinstitutet; Malmö: Södra regionens kommunikationscentrum (SÖK) : 2009 : 224 s. : ISBN: 978-91-85435-71-5 Search the University Library catalogue
Leonard Laurence B Children with specific language impairment. Kapitel 7 och 8. 1st MIT Press pbk. ed : Cambridge, Mass. : MIT Press : 2000 : viii, 339 p. : ISBN: 0-262-62136-3 (pbk.) Search the University Library catalogue
Lundgren Marianne Kan Mohammed lära sig svenska och modersmålet med tecken som stöd till talet? Filen finns under KURSINFO. 2006 :
Språkutveckling och språkstörning hos barn. n D. 1, p Fonologi, grammatik, lexikon. Kapitel 1, 4, 6, 8 och 10. Nettelbladt Ulrika, Salameh Eva-Kristina Lund : Studentlitteratur : 2007 : 325 s. : ISBN: 978-91-44-01771-6 Search the University Library catalogue
Understanding developmental language disorders : from theory to practice Norbury Courtenay, Tomblin J. Bruce., Bishop Dorothy V. M. Hove, East Sussex : Psychology Press : 2008. : 232 s. : ISBN: 978-1-84169-667-6 (pb) Search the University Library catalogue
Ref. Sjöberg Malena Ibland låtsas jag att jag förstår. En bok om elever med Språkstörning. Afasiförbundet i Sverige och Riksförbundet DHB 2007 :
Salameh Eva-Kristina Language impairment in Swedish bilingual children : epidemiological and linguistic studies Lund : department of Logopedics and Phoniatrics : 2003 : 181 s. : ISBN: 91-628-5544-1 Search the University Library catalogue
Skolverket Allmänna råd för arbetet med åtgärdsprogram. www.skolverket.se Stockholm : 2008 :
Skolverket Om förskola, grundskola, särskola, gymnasieskola och specialskola. www.skolverket.se Stockholm : 2008 :
Childrens Speech and Literacy Difficulties a Psycholinguistic Framework. Kapitel 6 Stackhouse Jou, Wells Bill London : Whurr : 1997 :
Reflektioner kring Specialpedagogik - sex professorer om forskningsområdet och forskningsfronterna. Vetenskapsrådets rapportserie 5:2007 : Jönköping: Högskolan för lärande och kommunikation. www.vr.se Vetenskapsrådet , Nilholm Claes, Björk-Åkesson Eva (red) 2007 :