"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Severe Language Impairment - a Special Education Challenge, 15 Credits

The course is discontinued from 2021-06-09

Swedish name: Grav språkstörning - en specialpedagogisk utmaning Lärarfortbildning.

This syllabus is valid: 2009-09-07 and until further notice

Course code: 6SP020

Credit points: 15

Education level: Second cycle

Main Field of Study and progress level: Special Education: Second cycle, in-depth level of the course cannot be classified

Grading scale: Three-grade scale

Responsible department: Department of Applied Educational Science

Literature

Valid from: 2010 week 3

Asp-Onsjö Lisa
Åtgärdsprogram - dokument eller verktyg? : En fallstudie i en kommun. Avhandling för doktorsexamen. Göteborg studies in educational sciences 248.
Göteborgs universitet. Actauniversitatis gothoburgensis : 2006 :

Bishop Dorothy V. M.
Uncommon understanding : development and disorders of language comprehension in children. Kapitel 2
Hove : Psychology : cop. 1997 : viii, 277 s. :
ISBN: 0-86377-260-9
Search the University Library catalogue

Bjar Louise
Det hänger på språket : lärande och språkutveckling i grundskolan. Kapitel 1, 3, 8, 14, 15 och 16.
Lund : Studentlitteratur : 2006 : 439 s. :

Barn utvecklar sitt språk. Kapitel 1-7.
Bjar Louise, Liberg Caroline
Lund : Studentlitteratur : 2003 : 292 s. :
ISBN: 91-44-02793-1
Search the University Library catalogue

Det värderande ögat : observation, utvärdering och utveckling i undervisning och handledning
Bjørndal Cato R. P., Nilsson Björn
1. uppl. : Stockholm : Liber : 2005 : 149 s. :
ISBN: 91-47-05311-9 (korr.) z 47-05311-9
Search the University Library catalogue

Bruce Barbro
Problems of language and communication in children : identification and intervention.
Lund : Department of Logopedics : 2007 : 107 s. :
ISBN: 91-85559-83-0
Search the University Library catalogue

Alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) i teori och praktik.
Heister Trygg Boel, Andersson Ida (red.)
3., rev. uppl. : Vällingby : Hjälpmedelsinstitutet; Malmö: Södra regionens kommunikationscentrum (SÖK) : 2009 : 224 s. :
ISBN: 978-91-85435-71-5
Search the University Library catalogue

Leonard Laurence B
Children with specific language impairment. Kapitel 7 och 8.
1st MIT Press pbk. ed : Cambridge, Mass. : MIT Press : 2000 : viii, 339 p. :
ISBN: 0-262-62136-3 (pbk.)
Search the University Library catalogue

Lundgren Marianne
Kan Mohammed lära sig svenska och modersmålet med tecken som stöd till talet? Filen finns under KURSINFO.
2006 :

Språkutveckling och språkstörning hos barn. n D. 1, p Fonologi, grammatik, lexikon. Kapitel 1, 4, 6, 8 och 10.
Nettelbladt Ulrika, Salameh Eva-Kristina
Lund : Studentlitteratur : 2007 : 325 s. :
ISBN: 978-91-44-01771-6
Search the University Library catalogue

Understanding developmental language disorders : from theory to practice
Norbury Courtenay, Tomblin J. Bruce., Bishop Dorothy V. M.
Hove, East Sussex : Psychology Press : 2008. : 232 s. :
ISBN: 978-1-84169-667-6 (pb)
Search the University Library catalogue

Orlenius Kennert
Värdegrunden - finns den?
1. uppl. : Hässelby : Runa : 2001 : 232 s. :
ISBN: 91-88298-53-1
Search the University Library catalogue

Ref. Sjöberg Malena
Ibland låtsas jag att jag förstår. En bok om elever med Språkstörning. Afasiförbundet i Sverige och Riksförbundet DHB
2007 :

Salameh Eva-Kristina
Language impairment in Swedish bilingual children : epidemiological and linguistic studies
Lund : department of Logopedics and Phoniatrics : 2003 : 181 s. :
ISBN: 91-628-5544-1
Search the University Library catalogue

Skolverket
Allmänna råd för arbetet med åtgärdsprogram. www.skolverket.se
Stockholm : 2008 :

Skolverket
Om förskola, grundskola, särskola, gymnasieskola och specialskola. www.skolverket.se
Stockholm : 2008 :

Childrens Speech and Literacy Difficulties a Psycholinguistic Framework. Kapitel 6
Stackhouse Jou, Wells Bill
London : Whurr : 1997 :

Reflektioner kring Specialpedagogik - sex professorer om forskningsområdet och forskningsfronterna. Vetenskapsrådets rapportserie 5:2007 : Jönköping: Högskolan för lärande och kommunikation. www.vr.se
Vetenskapsrådet , Nilholm Claes, Björk-Åkesson Eva (red)
2007 :