"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Counselling and Coaching Students with Developmental Diseases, 15 Credits

The course is discontinued from 2021-06-09

Swedish name: Vägledning och coaching för elever med utvecklingsstörning

This syllabus is valid: 2007-09-03 and until further notice

Course code: 6SP019

Credit points: 15

Education level: First cycle

Main Field of Study and progress level: Special Education: First cycle, in-depth level of the course cannot be classified

Grading scale: Three-grade scale

Responsible department: Department of Applied Educational Science

Literature

  • Valid from: 2007 week 39

    Omsorgsboken : en bok om människor med begåvningsmässiga funktionshinder.
    Bakk Ann, Grunewald Karl
    4., [omarb.]uppl. : Stockholm : Liber : 2004 : 396 s. :
    ISBN: 91-47-07015-3
    Search the University Library catalogue

    Skolutvecklingens många ansikten
    Berg Gunnar, Scherp Hans-Åke
    Stockholm : Myndigheten för skolutveckling : Liber distribution : 2003 : 299 s. :
    ISBN: 91-85128-15-5
    Search the University Library catalogue

    European Agency for Development in Special Needs Education (2006). Specialpedagogiskt stöd efter de första sex åren av grundskolan. ISBN: 87-918-96-1 (www.european-agency.org)

    Holmlund Kerstin (red.)
    Vad har kvalitet med skolan att göra.
    Lund : Studentlitteratur, 2004 (Lund : 216 s. :
    ISBN: 91-44-03438-5
    Search the University Library catalogue

    Professionell vägledning : med samtal som redskap.
    Hägg Kerstin, Kuoppa Svea Maria
    Lund : Studentlitteratur : 2007 : 115 s. :
    ISBN: 91-44-00235-1
    Search the University Library catalogue

    Begåvning och begåvningshandikapp
    Kylén Gunnar, Sandeberg Ingrid af
    [Ny uppl.] : Stockholm : ALA ;a Bromma :b Handikappinst. : 1986 : 39 s.a (39, [1] s.) :
    ISBN: 91-7670-046-1
    Search the University Library catalogue

    Lundahl Lisbeth (2004)
    Styrning med kvalitet
    Included in:
    Vad har kvalitet med skolan att göra.
    Lund : Studentlitteratur, 2004 (Lund : 216 s. : pages 171-186 :

    Olsson Cecilia
    Dyadic interaction with a child with multiple disabilities: A system theory perspective on communication. Augmentative and Alternative Communication, 20
    2004 :

    Olsson Cecilia
    The kaleidoscope of communication : different perspectives on communication involving children with severe multiple disabilities
    Stockholm : Stockholm Institute of Education Press (HLS förlag) : 2006 : 102 s. :
    urn:nbn:se:su:diva-1277
    ISBN: 91-7656-625-0
    Search the University Library catalogue

    Rönnerman Karin
    Utvecklingsarbete : en grund för lärares lärande.
    Lund : Studentlitteratur, 1998 : 127 s. :
    ISBN: 91-44-00186-X
    Search the University Library catalogue

    Szonyi Kristina
    Särskolan som möjlighet och begränsning : elevperspektiv på delaktighet och utanförskap
    Stockholm : Pedagogiska institutionen : 2005 : [8], 238 s. :
    ISBN: 91-7155-169-7
    Search the University Library catalogue

    Tiller Tom
    Aktionslärande : forskande partnerskap i skolan
    1. uppl. : Hässelby : Runa : 2002 : 215 s. :
    ISBN: 91-88298-46-9
    Search the University Library catalogue

    Vetenskapsrådets anvisningar kring forskningsetiska frågor. http://vetenskapsradet.se/publikationer/index.asp

  • Valid from: 2007 week 39

    Omsorgsboken : en bok om människor med begåvningsmässiga funktionshinder.
    Bakk Ann, Grunewald Karl
    4., [omarb.]uppl. : Stockholm : Liber : 2004 : 396 s. :
    ISBN: 91-47-07015-3
    Search the University Library catalogue

    Skolutvecklingens många ansikten
    Berg Gunnar, Scherp Hans-Åke
    Stockholm : Myndigheten för skolutveckling : Liber distribution : 2003 : 299 s. :
    ISBN: 91-85128-15-5
    Search the University Library catalogue

    European Agency for Development in Special Needs Education (2006). Specialpedagogiskt stöd efter de första sex åren av grundskolan. ISBN: 87-918-96-1 (www.european-agency.org)

    Holmlund Kerstin (red.)
    Vad har kvalitet med skolan att göra.
    Lund : Studentlitteratur, 2004 (Lund : 216 s. :
    ISBN: 91-44-03438-5
    Search the University Library catalogue

    Professionell vägledning : med samtal som redskap.
    Hägg Kerstin, Kuoppa Svea Maria
    Lund : Studentlitteratur : 2007 : 115 s. :
    ISBN: 91-44-00235-1
    Search the University Library catalogue

    Begåvning och begåvningshandikapp
    Kylén Gunnar, Sandeberg Ingrid af
    [Ny uppl.] : Stockholm : ALA ;a Bromma :b Handikappinst. : 1986 : 39 s.a (39, [1] s.) :
    ISBN: 91-7670-046-1
    Search the University Library catalogue

    Olsson Cecilia
    Dyadic interaction with a child with multiple disabilities: A system theory perspective on communication. Augmentative and Alternative Communication, 20
    2004 :

    Olsson Cecilia
    The kaleidoscope of communication : different perspectives on communication involving children with severe multiple disabilities
    Stockholm : Stockholm Institute of Education Press (HLS förlag) : 2006 : 102 s. :
    urn:nbn:se:su:diva-1277
    ISBN: 91-7656-625-0
    Search the University Library catalogue

    Rönnerman Karin
    Utvecklingsarbete : en grund för lärares lärande.
    Lund : Studentlitteratur, 1998 : 127 s. :
    ISBN: 91-44-00186-X
    Search the University Library catalogue

    Szonyi Kristina
    Särskolan som möjlighet och begränsning : elevperspektiv på delaktighet och utanförskap
    Stockholm : Pedagogiska institutionen : 2005 : [8], 238 s. :
    ISBN: 91-7155-169-7
    Search the University Library catalogue

    Tiller Tom
    Aktionslärande : forskande partnerskap i skolan
    1. uppl. : Hässelby : Runa : 2002 : 215 s. :
    ISBN: 91-88298-46-9
    Search the University Library catalogue

    Vetenskapsrådets anvisningar kring forskningsetiska frågor. http://vetenskapsradet.se/publikationer/index.asp

  • Valid from: 2007 week 38

    Omsorgsboken : en bok om människor med begåvningsmässiga funktionshinder.
    Bakk Ann, Grunewald Karl
    4., [omarb.]uppl. : Stockholm : Liber : 2004 : 396 s. :
    ISBN: 91-47-07015-3
    Search the University Library catalogue

    Skolutvecklingens många ansikten
    Berg Gunnar, Scherp Hans-Åke
    Stockholm : Myndigheten för skolutveckling : Liber distribution : 2003 : 299 s. :
    ISBN: 91-85128-15-5
    Search the University Library catalogue

    European Agency for Development in Special Needs Education (2006). Specialpedagogiskt stöd efter de första sex åren av grundskolan. ISBN: 87-918-96-1 (www.european-agency.org)

    Holmlund Kerstin (red.)
    Vad har kvalitet med skolan att göra.
    Lund : Studentlitteratur, 2004 (Lund : 216 s. :
    ISBN: 91-44-03438-5
    Search the University Library catalogue

    Professionell vägledning : med samtal som redskap.
    Hägg Kerstin, Kuoppa Svea Maria
    Lund : Studentlitteratur : 2007 : 115 s. :
    ISBN: 91-44-00235-1
    Search the University Library catalogue

    Olsson Cecilia
    Dyadic interaction with a child with multiple disabilities: A system theory perspective on communication. Augmentative and Alternative Communication, 20
    2004 :

    Olsson Cecilia
    The kaleidoscope of communication : different perspectives on communication involving children with severe multiple disabilities
    Stockholm : Stockholm Institute of Education Press (HLS förlag) : 2006 : 102 s. :
    urn:nbn:se:su:diva-1277
    ISBN: 91-7656-625-0
    Search the University Library catalogue

    Rönnerman Karin
    Utvecklingsarbete : en grund för lärares lärande.
    Lund : Studentlitteratur, 1998 : 127 s. :
    ISBN: 91-44-00186-X
    Search the University Library catalogue

    Szonyi Kristina
    Särskolan som möjlighet och begränsning : elevperspektiv på delaktighet och utanförskap
    Stockholm : Pedagogiska institutionen : 2005 : [8], 238 s. :
    ISBN: 91-7155-169-7
    Search the University Library catalogue

    Tiller Tom
    Aktionslärande : forskande partnerskap i skolan
    1. uppl. : Hässelby : Runa : 2002 : 215 s. :
    ISBN: 91-88298-46-9
    Search the University Library catalogue

    Vetenskapsrådets anvisningar kring forskningsetiska frågor. http://vetenskapsradet.se/publikationer/index.asp