Special Needs Education in Research Quality Work, 7.5 Credits
The course is discontinued from 2021-06-09
Swedish name: Specialpedagogisk forskning och kvalitetsarbete
This syllabus is valid: 2007-11-05
and until further notice
Course code: 6SP015
Credit points: 7.5
Education level: Second cycle
Main Field of Study and progress level:
Special Education: Second cycle, in-depth level of the course cannot be classified
Grading scale: Three-grade scale
Responsible department: Department of Applied Educational Science
Literature
Valid from:
2007 week 45
Förutom obligatorisk litteratur tillkommer ca 250 sidor valbar vetenskaplig litteratur inom det specialpedagogiska området. Varje studerande upprättar en litteraturförteckning i samråd med kursansvarig lärare. Övrig valbar littertur kan utifrån olika behov utgöra referensmaterial.
Jakobsson Ingalill Diagnos i skolan. : En studie av skolsituationen för elever med syndromdiagnos Acta Universitatis Gothoburgensis : 2002 :
Theorising special education Clark Catherine, Dyson Alan, Millward Alan London : Routledge : 1998 : 199 s. : ISBN: 0-415-14750-6 Search the University Library catalogue
Tinglev Inger Inkludering i svårigheter : tre timplanebefriade skolors svenskundervisning Umeå : Institutionen för barn- och ungdomspedagogik : 2005 : 294, [5] s. : urn:nbn:se:umu:diva-424 ISBN: 91-7305-806-8 Search the University Library catalogue
An evaluation of Swedish disability research Albrecht G L, Jette A M, Petrie H, Siegel L Stockholm : Swedish Council for Working Life and Social Research : 2001 :
Action research for gender equity Berge Britt-Marie, Ve Hildur Buckingham : Open Univ. Press : 2000 : x, 157 s. : ISBN: 0-335-20023-0 (inb.) Search the University Library catalogue
Schools and special needs : issues of innovation and inclusion Dyson Alan, Millward Alan London : Paul Chapman : 2000 : 212 s. : ISBN: 0-7619-6441-X Search the University Library catalogue
Emanuelsson Ingemar "Specialpedagogisk forskning". Nordisk tidskrift for spesialpedagogikk 2/2000, s 70-79
Hultquist Elisabeth Segregerande integrering - En studie av gymnasieskolans individuella program Stockholm : HLS förlag : 2001 :
Karlsudd Peter Särskolebarn i integrerad skolbarnsomsorg Malmö : Institutionen för pedagogik : 1999 : [2], 257 s. : ISBN: 91-88810-04-6 Search the University Library catalogue
Wahlund Bengt Åtgärdsprogram - för vad och för vem? : En analys av lärares utsagor om barn och ungdomar, skrivna inom ramen för kurser i specialpedagogik. Magisteruppsats i pedagogik med inriktning mot specialpedagogik nr 21, 2002. Institutionen för indiv, omvärld och lärande. Lärarhögskolan Stockholm :
Westling-Allodi Mara Support and Resistance. : Ambivalence in Special Education. Stockholm. Institute of Education Press. Stockholm Institute of Education. Department of Human Development, Learning and Special Education. Studies in Educational Sciences 61 : 2002 :