"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

The Working Role of Special Education Teacher, 7.5 Credits

The course is discontinued from 2021-06-09

Swedish name: Specialpedagogens profession

This syllabus is valid: 2007-08-27 and until further notice

Course code: 6SP006

Credit points: 7.5

Education level: Second cycle

Main Field of Study and progress level: Special Education: Second cycle, in-depth level of the course cannot be classified

Grading scale: Three-grade scale

Responsible department: Department of Applied Educational Science

Literature

Valid from: 2007 week 35

Arnesen Anne-Lise
Det pedagogiske naervaer : inkludering i møte med mangfold
Oslo : Abstrakt forlag : cop. 2004 : 318 s. (valda delar) :
ISBN: 82-7935-128-0
Search the University Library catalogue

Asp-Onsjö Lisa
Åtgärdsprogram - dokument eller verktyg? : En fallstudie i en kommun. Avhandling för doktorsexamen. Göteborg studies in educational sciences 248.
Göteborgs universitet. Actauniversitatis gothoburgensis : 2006 :

Elfström Ingela
Varför individuella utvecklingsplaner? : en studie om ett nytt utvärderingsverktyg i förskolan
Stockholm : Lärarhögsk. : 2005 : 155 s. (valda delar) :
http://www.lhs.se/upload/IOL/Publikationer/IOL-rapporter/IOL.Forskning26.pdf
ISBN: 91-89503-36-8
Search the University Library catalogue

Lindsay G
Inclusive Education: A Critical Perspective. British Journal of Special Education. (valda delar)
2003 :

Pedagogisk bedömning : att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap. (valda delar)
Lindström Lars, Lindberg Viveca
Stockholm : HLS förlag : 2005 : 253, [3] s. :
ISBN: 91-7656-594-7
Search the University Library catalogue

Malmgren-Hansen Audrey
Specialpedagoger - nybyggare i skolan
Studies in Educational Sciences nr 56. (valda delar) : Stockholm : HLS förlag : 2002 :

Pedagogiska miljöer och barns subjektskapande.
Nordin-Hultman Elisabeth, Collsiöö Jan
1. uppl. : Stockholm : Liber : 2004 : 247 s. :
ISBN: 91-47-05196-5
Search the University Library catalogue

Skolverket
Att arbeta med särskilt stöd med hjälp av åtgärdsprogram
Stockholm : Liber : 2001 :

Deconstructing special education and constructing inclusion
Thomas Gary, Loxley Andrew
Phildelphia, Pa. : Open University Press : 2001 : x, 147 s. :
ISBN: 0-335-20449-X
Search the University Library catalogue

Ytterligare ca 200 sidor litteratur väljs i samråd med examinerande lärare