Main Field of Study and progress level:
No main field: First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements
Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail
Responsible department: Department of Science and Mathematics Education
Established by: Faculty Board of Science and Technology, 2016-09-27
Revised by: Faculty Board of Science and Technology, 2017-08-29
Literature
Valid from:
2017 week 33
Utvärdering och bedömning i skolan : för vem och varför? Hult Agneta, Olofsson Anders Andra utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur : 2017 : 198 sidor : ISBN: 978-91-27-81797-5 Search the University Library catalogue
Pedagogisk bedömning : att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap Lindström Lars, Lindberg Viveca, Pettersson Astrid 3. uppl. : Stockholm : Liber : 2013 : 270 s. : ISBN: 9789147114580 Search the University Library catalogue
Motivation och lärande Skaalvik Einar M., Skaalvik Sidsel 1. utg. : Stockholm : Natur & kultur : 2015 : 118 s. : ISBN: 9789127145641 Search the University Library catalogue
Handbok i formativ bedömning : strategier och praktiska tekniker Wiliam Dylan, Leahy Siobhán 1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur : 2015 : 280 s. : ISBN: 9789127141957 Search the University Library catalogue
Wikström Christina Konsten att göra bra prov : Vad lärare behöver veta om kunskapsmätning Natur & Kultur : 2012 : 224 s. : ISBN: 978-91-27-13241-2 (inb.) Search the University Library catalogue
What's still wrong with rubrics: Focusing on the consistency of performance criteria across scale levels. Tierney R, Simon M Practical Assessment: Research @Evaluation: 9(2) : Practical Assessment: Research @Evaluation: 9(2)
Blandat Artiklar och arbetsmaterial om ca 200 sidor tillkommer Blandat :
Planering och genomförande av undervisningen : för grundskolan, grundsärskolan, specialskolan och sameskolan Stockholm : Skolverket : 2011 : 45 s. : Fritt tillgänglig via Skolverkets webbplats