Swedish name: Bedömning för lärande i förskolan (UK)
This syllabus is valid: 2018-01-08 valid to 2021-09-12 (newer version of the syllabus exists)
Syllabus for courses starting after 2021-09-13
Syllabus for courses starting between 2018-01-08 and 2021-09-12
Course code: 6PE237
Credit points: 10
Education level: First cycle
Main Field of Study and progress level:
No main field: First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements
Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail
Responsible department: Department of Science and Mathematics Education
Revised by: Faculty Board of Science and Technology, 2019-12-12
Andersson Catarina
Att följa och leda barns lärande
Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik : 2017 :
Mandatory
Att undervisa barn i förskolan
Doverborg Elisabet, Pramling Niklas, Pramling Samuelsson Ingrid
Andra upplagan : Stockholm : Liber : [2019] : 128 sidor :
ISBN: 9789147131051
Mandatory
Search the University Library catalogue
Bedömning för lärande i årskurs F-5 : inne i "the primary black box"
Harrison Christine, Howard Sally
2. uppl. : Stockholm : Liber : 2013 : 55 s. :
ISBN: 9789147111565
Mandatory
Search the University Library catalogue
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket : 2018 : 20 sidor :
Fritt tillgänglig på Skolverkets webbplats
ISBN: 9789138327364
Mandatory
Search the University Library catalogue
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011 : reviderad 2018
Femte upplagan : Stockholm : Skolverket : [2018] : 299 sidor :
Fritt tillgänglig via Skolverkets webbplats
ISBN: 9789138327333
Mandatory
Search the University Library catalogue
Palm Torulf
Kompendium om Motivation
Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik : 2013 :
Mandatory
Handbok i formativ bedömning : strategier och praktiska tekniker
Wiliam Dylan, Leahy Siobhán
1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur : 2015 : 280 s. :
ISBN: 9789127141957
Mandatory
Search the University Library catalogue
Ytterligare artiklar tillkommer som tillhandahålls av institutionen
Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik :
Allmänna råd om måluppfyllelse i förskolan
Skolverket : 2017-02-16T08:55:00+01:00 :
http://www.skolverket.se/publikationer?id=3749
Motivation och lärande
Skaalvik Einar M, Skaalvik Sidsel
Stockholm: Natur & Kultur : 2016 :
Handbok i formativ bedömning : strategier och praktiska tekniker
Wiliam Dylan, Leahy Siobhán
1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur : 2015 : 280 s. :
ISBN: 9789127141957
Search the University Library catalogue
Innehållets didaktik i förskolan
Björklund Camilla, Pramling Samuelsson Ingrid
Första upplagan : Stockholm : Liber : [2020] : 156 sidor :
ISBN: 9789147139835
Search the University Library catalogue
Förskolan och barns utveckling : grundbok för förskollärare
Lindgren Anne-Li, Pramling Niklas, Säljö Roger
Första upplagan : Malmö : Gleerups : [2017] : 288 sidor :
ISBN: 978-91-40-69463-8
Search the University Library catalogue
Hjelmér Carina
Kritik mot standardiserade program för bedömning i förskolan
Skolverket : 2017 :
Kritik mot standardiserade program för bedömning i förskolan
Olsson Staffan
Sekretess och anmälningsplikt i förskola och skola
Sjunde upplagan : Lund : Studentlitteratur : [2019] : 288 sidor :
ISBN: 9789144132266
Mandatory
Search the University Library catalogue
Barns lärande : fokus i kvalitetsarbetet
Sheridan Sonja, Pramling Samuelsson Ingrid
Upplaga 2 : Stockholm : Liber : [2016] : 122 sidor :
ISBN: 9789147122066
Search the University Library catalogue
Åsén Gunnar
Utvärdering & pedagogisk bedömning i förskolan
1. uppl. : Stockholm : Liber : 2015 : 244 s. :
ISBN: 9789147111954
Mandatory
Search the University Library catalogue
Allmänna råd om måluppfyllelse i förskolan
Skolverket : 2017-02-16T08:55:00+01:00 :
http://www.skolverket.se/publikationer?id=3749
Andersson Catarina
Att följa barns lärande
Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik : 2017 :
Mandatory
Att bli förskollärare : mångfacetterad komplexitet
Engdahl Ingrid, Ärlemalm-Hagsér Eva
1. uppl. : Stockholm : Liber : 2015 : 288 s. :
ISBN: 9789147099627
Search the University Library catalogue
Att undervisa barn i förskolan
Doverborg Elisabet, Pramling Niklas, Pramling Samuelsson Ingrid
1. uppl. : Stockholm : Liber : 2013 : 117 s. :
ISBN: 9789147111329
Search the University Library catalogue
Bedömning för lärande i årskurs F-5 : inne i "the primary black box"
Harrison Christine, Howard Sally
2. uppl. : Stockholm : Liber : 2013 : 55 s. :
ISBN: 9789147111565
Search the University Library catalogue
Läroplan för förskolan Lpfö 98
Skolverket : 2016 :
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011
Skolverket : 2016 :
Palm Torulf
Kompendium om Motivation
Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik : 2013 :
Handbok i formativ bedömning : strategier och praktiska tekniker
Wiliam Dylan, Leahy Siobhán
1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur : 2015 : 280 s. :
ISBN: 9789127141957
Search the University Library catalogue
Motivation och lärande
Skaalvik Einar M, Skaalvik Sidsel
Stockholm: Natur & Kultur : 2016 :
Handbok i formativ bedömning : strategier och praktiska tekniker
Wiliam Dylan, Leahy Siobhán
1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur : 2015 : 280 s. :
ISBN: 9789127141957
Search the University Library catalogue
Olsson Staffan
Sekretess och anmälningsplikt i förskola och skola
Sjätte upplagan : Lund : Studentlitteratur : [2017] : 298 sidor :
ISBN: 978-91-44-12175-8
Search the University Library catalogue
Palmer Anna
Uppföljning, utvärdering och utveckling i förskolan : pedagogisk dokumentation
Stockholm : Skolverket : 2012 : 74 s. :
Fulltext via Skolverkets webbplats
ISBN: 978-91-87115-35-6
Search the University Library catalogue
Barns lärande : fokus i kvalitetsarbetet
Sheridan Sonja, Pramling Samuelsson Ingrid
Upplaga 2 : Stockholm : Liber : [2016] : 122 sidor :
ISBN: 9789147122066
Search the University Library catalogue
Åsén Gunnar
Utvärdering & pedagogisk bedömning i förskolan
1. uppl. : Stockholm : Liber : 2015 : 244 s. :
ISBN: 9789147111954
Search the University Library catalogue