"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Systamatic quality work - to document, follow up, evaluate and develop preschool quality, 7.5 Credits

The course is discontinued from 2021-06-09

Swedish name: Dokumentera, följa upp, utvärdera och utveckla förskolans kvalité - systematiskt kvalitetsarbete

This syllabus is valid: 2013-08-19 and until further notice

Course code: 6PE133

Credit points: 7.5

Education level: First cycle

Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail

Responsible department: Department of Applied Educational Science

Established by: Head of Department of Applied Educational Science, 2013-08-20

Literature

Valid from: 2013 week 34

Bjervås Lise-Lotte
Samtal om barn och pedagogisk dokumentation som bedömningspraktik i förskolan : en diskursanalys
Göteborg : Acta universitatis Gothoburgensis : 2011 : 269 s. :
http://hdl.handle.net/2077/25731
ISBN: 978-91-7346-710-0
Mandatory
Search the University Library catalogue

Från kvalitet till meningsskapande : postmoderna perspektiv - exemplet förskolan.
Dahlberg Gunilla, Moss Peter, Pence Alan, Arfwedson Gerd B., Arfwedson Gerhard
Stockholm : HLS förl. : 2002 : [6], 295 s. :
ISBN: 91-7656-501-7
Mandatory
Search the University Library catalogue

Barnperspektiv och barnens perspektiv i teori och praktik
Sommer Dion, Pramling Samuelsson Ingrid, Hundeide Karsten
Stockholm : Liber : 2011 : 288 s. :
ISBN: 91-47-09992-5
Mandatory
Search the University Library catalogue

Wehner-Godée Christina
Att fånga lärandet : pedagogisk dokumentation med hjälp av olika medier
2. uppl. : Stockholm : Liber : 2010 : 120 s. :
ISBN: 978-91-47-09933-7
Mandatory
Search the University Library catalogue

Åsén Gunnar
Utvärdering i förskolan : frågor och exempel
Stockholm : Skolverket : [2002] : 72 s. :
http://www.skolverket.se/publikationer?id=930
ISBN: 91-89314-90-5
Mandatory
Search the University Library catalogue

Lenz Taguchi Hillevi
Pedagogisk dokumentation som aktiv agent : introduktion till intra-aktiv pedagogik
1. uppl. : Malmö : Gleerups utbildning : 2012 : 153 s. :
ISBN: 978-91-40-67345-9
Search the University Library catalogue

Pedagogisk Forskning i Sverige
Om att bli dokumenterad. Etiska aspekter på förskolan arbete med dokumentation. : http://www.ped.gu.se/biorn/journal/pedfo/pdf-filer/linsparr.pdf
årg 8 nr 1-2 : 2003 : s 58-69 :

Vallberg Roth A-C
Styrning genom bedömning av barn
Länk till artikeln: http://dspace.mah.se/handle/2043/10715 : 2009 :

Vad betyder barns perspektiv för utvärdering och utveckling? S. Eklund (red): Bedömning för lärande - en grund för ökat kunnande.
Pramling Samuelsson I, Pramling N
Natur och Kultur : 2010 :