"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Assessment for Learning, 15 Credits

The course is discontinued from 2021-06-09

Swedish name: Bedömning för lärande i fritidshem (UK)

This syllabus is valid: 2016-01-04 and until further notice

Course code: 6PE115

Credit points: 15

Education level: First cycle

Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail

Responsible department: Department of Applied Educational Science

Revised by: Head of Department of Applied Educational Science, 2015-11-04

Literature

Valid from: 2016 week 1

Wikström Christina
Konsten att göra bra prov : Vad lärare behöver veta om kunskapsmätning
Natur & Kultur : 2012 : 224 s. :
ISBN: 978-91-27-13241-2 (inb.)
Search the University Library catalogue

Fritidshem
Stockholm : Skolverket : 2014 : 65 s. :
Fritt tillgänglig via Skolverkets webbplats
ISBN: 9789175591155
Mandatory
Search the University Library catalogue

Håkansson Jan
Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem : strategier och metoder
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2013 : 173 s. :
ISBN: 9789144084534
Search the University Library catalogue

Andersson Birgit
Nya fritidspedagoger - i spänningsfältet mellan tradition och nya styrformer
Umeå : Umeå universitet : 2013 : 227 s. :
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-65021
ISBN: 9789174595505
Mandatory
Search the University Library catalogue

Kvalitet i fritidshem. Kvalitetsgranskning Rapport 2010:3
Skolinspektionen : 2010 :

Pedagogisk bedömning : att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap
Lindström Lars, Lindberg Viveca, Pettersson Astrid
3. uppl. : Stockholm : Liber : 2013 : 270 s. :
ISBN: 9789147114580
Search the University Library catalogue

Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011
Stockholm : Skolverket : 2011 : 279 s. :
Fritt tillgängligt via Skolverkets webbplats
ISBN: 978-91-38-32541-4
Mandatory
Search the University Library catalogue

Mårell-Olsson Eva
Att göra lärandet synligt? : individuella utvecklingsplaner och digital dokumentation
Umeå : Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap, Umeå universitet : 2012 : 240, 21 s. :
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-59420
ISBN: 978-91-7459-456-0
Search the University Library catalogue

Planering och genomförande av undervisningen : för grundskolan, grundsärskolan, specialskolan och sameskolan
Stockholm : Skolverket : 2011 : 45 s. :
Fritt tillgänglig via Skolverkets webbplats

Utvärdering och bedömning i skolan : för vem och varför?
Hult Agneta, Olofsson Anders
Stockholm : Natur & kultur : 2011 : 253 s. :
ISBN: 978-91-27-12198-0 (inb.)
Mandatory
Search the University Library catalogue

Vad påverkar resultaten i svensk grundskola? : kunskapsöversikt om betydelsen av olika faktorer : sammanfattande analys
Stockholm : Skolverket : 2009 : 56 s. :
http://www.skolverket.se/publikationer?id=2258
ISBN: 9789185545667
Search the University Library catalogue

Vallberg Roth Ann-Christine
Att stödja och styra barns lärande- tidig bedömning och dokumentation
Included in:
Perspektiv på barndom och barns lärande
Stockholm : Skolverket : 2010 : 239 s. :
Fulltext

Selghed Bengt
Betygen i skolan : kunskapssyn, bedömningsprinciper och lärarpraxis
2. uppl. : Stockholm : Liber : 2011 : 220 s. :
ISBN: 978-91-47-10027-9
Search the University Library catalogue

Systematiskt kvalitetsarbete : för skolväsendet
Stockholm : Skolverket : 2012 : 52 s. :
Fritt tillgänglig via Skolverkets webbplats
ISBN: 978-91-87115-78-3
Search the University Library catalogue

Wiliam Dylan
Att följa lärande : formativ bedömning i praktiken
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2013 : 200 s. :
ISBN: 9789144083698
Mandatory
Search the University Library catalogue

Utvecklingssamtalet och den skriftliga individuella utvecklingsplanen: Allmänna råd med kommentarer
Stockholm, Skolverket : 2013 :
ISBN: 978-91-7559-072-1
Mandatory