Responsible department: Department of Applied Educational Science
Revised by: Head of Department of Applied Educational Science, 2015-06-24
Literature
Valid from:
2015 week 36
Andersson Birgit Nya fritidspedagoger - i spänningsfältet mellan tradition och nya styrformer Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap, Akademisk avhandling : 2013 : Fulltext
Dimenäs Jörgen Lära till lärare : att utveckla läraryrket - vetenskapligt förhållningssätt och vetenskaplig metodik Stockholm : Liber : 2007 : 261 s. : ISBN: 978-91-47-08421-0 Search the University Library catalogue
Hartman Sven G. Det pedagogiska kulturarvet : traditioner och idéer i svensk undervisningshistoria 2., [rev] utg. : Stockholm : Natur & kultur : 2012 : 397 s. : ISBN: 978-91-27-12110-2 (inb.) Search the University Library catalogue
Examensarbetet i lärarutbildningen Johansson Bo, Svedner Per Olov 5. uppl. : Uppsala : Kunskapsföretaget : 2010 : 105 s. : ISBN: 978-91-89040-74-8 Mandatory Search the University Library catalogue
Undervisning i teori och praktik - en introduktion i didaktik. 5:e upplagan Lindström Gunnar, Pennlert Lars Åke 5. uppl. : Fundo Förlag : 2012 : 71 s. : ISBN: 978-91-975584-5-7 Search the University Library catalogue
Childcare services for school age children. A comparative review of 33 countries. Plantenga Janneke, Remery Chantal European Commission. Luxembourg, Publications Office of the European Union. : 2013 : Fulltext
Rohlin Malin Fritidshemmets historiska dilemman : en nutidshistoria om konstruktionen av fritidshemmet i samordning med skolan Stockholm : Stockholms universitets förlag : 2012 : 215 s. : ISBN: 978-91-7656-679-4 (inb.) Search the University Library catalogue
Kunskapsmöjligheter i svenska fritidshem Saar Tomas, Löfdahl Annica, Hjalmarsson Maria Nordisk barnehageforskning : 2012 : Pdf
Utbildningsvetenskap : [ett kunskapsområde under formering] Sandin Bengtd 1949-, Säljö Rogerd 1948- Stockholm : Carlsson : 2006 : 380, [1] s. : ISBN: 91-7203-714-8 (inb.) Search the University Library catalogue
Fritidshemmet - lärande i samspel med skolan Stockholm: Skolverket : 2011 : Fulltext