Relationskompetens i pedagogernas värld Juul Jesper, Jensen Helle, Öhman Margareta 2. uppl. : Stockholm : Liber : 2009 : 271 s. : Omslagsbild ISBN: 978-91-47-02060-7 (inb.) Search the University Library catalogue
Lutz Kristian Kategoriseringar av barn i förskoleåldern : styrning & administrativa processer Malmö : Lärarutbildningen, Malmö högskola : 2009 : 236 s. : Elektronisk resurs ISBN: 978-91-977100-6-0 Search the University Library catalogue
Nylund Monica Aktionsforskning i förskolan - trots att schemat är fullt Stockholm : Lärarförbundets förlag : 2010 : 103 s. : ISBN: 978-91-977615-5-0 Search the University Library catalogue
Pramling Samuelsson Ingrid Lärarprofessionens utmaningar i förskolan I Included in: Lärares arbete Stockholm : Myndigheten för skolutveckling : 2006 : 128 s. : pages 93-97 :
Preschool teaching in Sweden a profession in change Sheridan Sonja, Williams Pia, Sandberg Anette, Vuorinen Tuula Department of Education, Communication and Learning, University of Gothenburg; School of Education, Cultur and Communication, Mälardalen University, Sweden : 2011 : http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/00131881.2011.625153
Att bli förskollärare : mångfacetterad komplexitet Engdahl Ingrid, Ärlemalm-Hagsér Eva 1. uppl. : Stockholm : Liber : 2015 : 288 s. : ISBN: 9789147099627 Search the University Library catalogue
Lutz Kristian Kategoriseringar av barn i förskoleåldern : styrning & administrativa processer Malmö : Lärarutbildningen, Malmö högskola : 2009 : 236 s. : Elektronisk resurs ISBN: 978-91-977100-6-0 Search the University Library catalogue
Nylund Monica Aktionsforskning i förskolan - trots att schemat är fullt Stockholm : Lärarförbundets förlag : 2010 : 103 s. : ISBN: 978-91-977615-5-0 Search the University Library catalogue
Pramling Samuelsson Ingrid Lärarprofessionens utmaningar i förskolan Included in: Lärares arbete Stockholm : Myndigheten för skolutveckling : 2006 : 128 s. :
Preschool teaching in Sweden a profession in change Sheridan Sonja, Williams Pia, Sandberg Anette, Vuorinen Tuula Department of Education, Communication and Learning, University of Gothenburg; School of Education, Cultur and Communication, Mälardalen University, Sweden : 2011 : http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/00131881.2011.625153