Andreasson Ingela Elevplanen som text - om identitet, genus, makt och styrning i skolans elevdokumentation Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis : 2007 : 219 s. : ISBN: 978-91-7346-600-4 Search the University Library catalogue
Bara funktionshindrad? : funktionshinder och intersektionalitet Grönvik Lars, Söder Mårten (red.) Malmö : Gleerup : 2008 : 214 s. : ISBN: 978-91-40-66356-6 Search the University Library catalogue
Korp H. Kunskapsbedömning : hur, vad och varför. Stockholm : (Forskning i fokus, nr. 13). Myndigheten för skolutveckling, 2003 (Nedladdningsbar) : ISBN: 91-85128-05-8 Search the University Library catalogue
Szonyi Kristina Särskolan som möjlighet och begränsning : elevperspektiv på delaktighet och utanförskap Stockholm : Pedagogiska institutionen : 2005 : [8], 238 s. : ISBN: 91-7155-169-7 Search the University Library catalogue
Säljö Roger, Lärande i praktiken : ett sociokulturellt perspektiv Stockholm : Prisma : 2000 : 279 s. : ISBN: 91-518-3728-5 Search the University Library catalogue
Andreasson Ingela Elevplanen som text - om identitet, genus, makt och styrning i skolans elevdokumentation Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis : 2007 : 219 s. : ISBN: 978-91-7346-600-4 Search the University Library catalogue
Korp H. Kunskapsbedömning : hur, vad och varför. Stockholm : (Forskning i fokus, nr. 13). Myndigheten för skolutveckling, 2003 (Nedladdningsbar) : ISBN: 91-85128-05-8 Search the University Library catalogue
Szonyi Kristina Särskolan som möjlighet och begränsning : elevperspektiv på delaktighet och utanförskap Stockholm : Pedagogiska institutionen : 2005 : [8], 238 s. : ISBN: 91-7155-169-7 Search the University Library catalogue
Säljö Roger, Lärande i praktiken : ett sociokulturellt perspektiv Stockholm : Prisma : 2000 : 279 s. : ISBN: 91-518-3728-5 Search the University Library catalogue