This syllabus is valid: 2007-08-27
and until further notice
Course code: 6PE063
Credit points: 7.5
Education level: Second cycle
Main Field of Study and progress level:
Special Education: Second cycle, in-depth level of the course cannot be classified
Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail
Responsible department: Department of Applied Educational Science
Literature
Valid from:
2007 week 35
Förutom obligatorisk litteratur tillkommer ca 250 sidor valbar vetenskaplig litteratur inom det specialpedagogiska området med fokus på utvecklingsstörning. Varje studerande upprättar en litteraturförteckning i samråd med kursansvarig lärare. Övrig valbar litteratur kan utifrån olika behov utgöra referensmaterial
Jakobsson Inga-Lill Diagnos i skolan : en studie av skolsituationer för elever med syndromdiagnos Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis : 2002 : xiii, [1], 227, [33] s. : ISBN: 91-7346-447-3 Search the University Library catalogue
Theorising special education Clark Catherine, Dyson Alan, Millward Alan London : Routledge : 1998 : 199 s. : ISBN: 0-415-14750-6 Search the University Library catalogue
An evaluation of Swedish disability research Albrecht G L, Jette A M, Petrie H, Siegel L Stockholm : Swedish Council for Working Life and Social Research : 2001 :
Action research for gender equity Berge Britt-Marie, Ve Hildur Buckingham : Open Univ. Press : 2000 : x, 157 s. : ISBN: 0-335-20023-0 (inb.) Search the University Library catalogue
Schools and special needs : issues of innovation and inclusion Dyson Alan, Millward Alan London : Paul Chapman : 2000 : 212 s. : ISBN: 0-7619-6441-X Search the University Library catalogue
Emanuelsson Ingemar "Specialpedagogisk forskning". Nordisk tidskrift for spesialpedagogikk 2/2000, s 70-79
Hultquist Elisabeth Segregerad integrering - En studie av gymnasieskolans individuella program. Stockholm : HLS förlag : 2001 :
Karlsudd Peter Särskolebarn i integrerad skolbarnsomsorg Malmö : Institutionen för pedagogik : 1999 : [2], 257 s. : ISBN: 91-88810-04-6 Search the University Library catalogue
Wahlund Bengt Åtgärdsprogram - för vad och för vem? : En analys av lärares utsagor om barn och ungdomar, skrivna inom ramen för kurser i specialpedagogik. Magisteruppsats i pedagogik med inriktning mot specialpedagogik nr 21, 2002. Institutionen för indiv, omvärld och lärande. Lärarhögskolan Stockholm :
Westling-Allodi Mara Support and Resistance. : Ambivalence in Special Education. Stockholm. Institute of Education Press. Stockholm Institute of Education. Department of Human Development, Learning and Special Education. Studies in Educational Sciences 61 : 2002 :