Main Field of Study and progress level:
No main field: Second cycle, in-depth level of the course cannot be classified
Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail
Responsible department: Department of Education
Literature
Valid from:
2008 week 6
Airasian Peter W Classroom assessment : concepts and applications 5. ed. : Boston : McGraw-Hill : 2005 : 422 s.. : ISBN: 0-07-248869-7 Search the University Library catalogue
Andersson Håkan Man söker med ljus och lykta : lärares bedömnings- och betygssättningsproblematik i en timplanelös grundskola Umeå : Umeå universitet : 2003 : 42 s. : ISBN: 91-7305-566-2 Search the University Library catalogue
Andersson Håkan Nationell kvalitetsgranskning av betyg : en beskrivning och analys Umeå : Umeå universitet : 2001 : [6], 53 s. : ISBN: 91-7191-963-5 Search the University Library catalogue
Bennich-Björkman Li Någonting har hänt : förbättring och frustration i svenska lågstatusskolor. 1. uppl. : Stockholm : SNS förl., 2002 (Angered : 157 s. : ISBN: 91-7150-876-7 Search the University Library catalogue
Holmlund Kerstin (red.) Vad har kvalitet med skolan att göra. Lund : Studentlitteratur, 2004 (Lund : 216 s. : ISBN: 91-44-03438-5 Search the University Library catalogue
Hultman Glenn Vitala organisationer : lärdomar från 40 års forskning om förändringsdynamik och skolutveckling Linköping : Univ. : 2001 : 67 s. : ISBN: 91-7373-210-9 Search the University Library catalogue
Vygotsky's educational theory in cultural context. Lidz, Carol S. & Gindis, Boris (2003). Dynamic Assessment of the Evolving Cognitive Functions in Children , Kozulin Alex Cambridge : Cambridge University Press : 2003 : xiii, 477 s. : ISBN: 0-521-82131-2 Search the University Library catalogue
Riksrevisionsverket Lokal skolutveckling : statens roll och ansvar Stockholm : Riksrevisionsverket : 1998 : 188 s. : ISBN: 91-7498-319-9 Search the University Library catalogue
Skolutvecklingens många ansikten Berg Gunnar, Scherp Hans-Åke Stockholm : Myndigheten för skolutveckling : Liber distribution : 2003 : 299 s. : ISBN: 91-85128-15-5 Search the University Library catalogue