Main Field of Study and progress level:
No main field: First cycle, in-depth level of the course cannot be classified
Grading scale: Three-grade scale
Responsible department: Department of Science and Mathematics Education
Literature
Valid from:
2008 week 3
*Hewitt Paul G. Conceptual physics 10. ed. : San Fransisco : Pearson Addison Wesley : 2006 : 788 s. : ISBN: 0-321-31532-4 (int. ed.) Search the University Library catalogue
*Petrucci Ralph H.4 aut General chemistry :b principles and modern applications 9. ed. : Upper Saddle River, N.J. : Pearson : cop. 2007 : xxix, 1172, 77, 30 s. : ISBN: 0-13-198825-5 (International ed.) (hft.) Search the University Library catalogue
Bernes Claes En ännu varmare värld : växthuseffekten och klimatets förändringar Stockholm : Naturvårdsverket : 2007 : 176 s. : ISBN: 978-91-620-1261-8 (inb.) Search the University Library catalogue
Biology Campbell Neil A., Reece Jane B. 7. ed. : San Francisco, CA : Pearson/Benjamin Cummings : cop. 2005 : xl, 1231 s. : ISBN: 0-8053-7171-0 Search the University Library catalogue
Korp H. Kunskapsbedömning : hur, vad och varför. Stockholm : (Forskning i fokus, nr. 13). Myndigheten för skolutveckling, 2003 (Nedladdningsbar) : ISBN: 91-85128-05-8 Search the University Library catalogue
Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik Lindström Gunnar, Pennlert Lars Åke 3. uppl. : Umeå : Fundo : cop. 2006 : 73 s. : ISBN: 91-975584-1-9 Search the University Library catalogue
Myndighet för skolutveckling. : Naturorienterade ämnen. En samtalsguide om kunskap, arbetssätt och bedömning. www.skolverket.se under Publikationer : 2008 : 62s : ISBN: 978-91-85589-57-9 Search the University Library catalogue
Naturvetenskap som allmänbildning : en kritisk ämnesdidaktik Sjøberg Svein, Claesdotter Annika, Andersson Sten, Strömdahl Helge 2., [rev.] uppl. /b översättning: Annika Claesdotter och Sten Andersson : Lund : Studentlitteratur : 2005 : 443 s. : ISBN: 91-44-03808-9 Search the University Library catalogue