"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Teaching and Learning in Teaching Practice, 15 Credits

The course is discontinued

Swedish name: Undervisning och lärande i skolpraktik

This syllabus is valid: 2008-09-15 and until further notice

Course code: 6MN009

Credit points: 15

Education level: First cycle

Main Field of Study and progress level: No main field: First cycle, in-depth level of the course cannot be classified

Grading scale: Three-grade scale

Responsible department: Department of Science and Mathematics Education

Literature

Valid from: 2011 week 45

Inside the black box. Raising standards through classroom assessment
Black Paul, Wiliam Dylan
http://weaeducation.typepad.co.uk/files/blackbox-1.pdf :
Mandatory

Dimenäs Jörgen
Lära till lärare : att utveckla läraryrket - vetenskapligt förhållningssätt och vetenskaplig metodik
Stockholm : Liber : 2007 : 261 s. :
ISBN: 978-91-47-08421-0
Mandatory
Search the University Library catalogue

Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik
Lindström Gunnar, Pennlert Lars Åke
4. uppl. : Umeå : Fundo : cop. 2009 : 75 s. :
Mandatory

Didaktik : perspektiv och problem
Svedner Per Olov, Säfström Carl-Anders
Lund : Studentlitteratur : 2000 : 172 s. :
ISBN: 91-44-01032-X
Mandatory
Search the University Library catalogue

Pedagogisk bedömning - Om att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap
Lindberg Viveca (red), Lindström Lars (red)
Stockholm : Stockholms universitets förlag : 2008 :
Mandatory

Orlenius Kennert
Värdegrunden - finns den?
1. uppl. : Hässelby : Runa : 2001 : 232 s. :
ISBN: 91-88298-53-1
Mandatory
Search the University Library catalogue

Shepard Lorrie A.
The Role of Assessment in a Learning Culture
http://edr.sagepub.com/content/29/7/4 :
Mandatory

Skolverket
Likvärdig bedömning och betygsättning
http://www.skolverket.se/publikationer?id=2207 :
Mandatory

Wiliam By Dylan
Five "Key Strategies" for Effective Formative Assessment
www.nctm.org/news/content.aspx?id=11474 :
Mandatory

Korp H.
Kunskapsbedömning : hur, vad och varför.
Stockholm : (Forskning i fokus, nr. 13). Myndigheten för skolutveckling, 2003 (Nedladdningsbar) :
ISBN: 91-85128-05-8
Mandatory
Search the University Library catalogue