Main Field of Study and progress level:
No main field: First cycle, in-depth level of the course cannot be classified
Grading scale: Three-grade scale
Responsible department: Department of Science and Mathematics Education
Literature
Valid from:
2011 week 45
Inside the black box. Raising standards through classroom assessment Black Paul, Wiliam Dylan http://weaeducation.typepad.co.uk/files/blackbox-1.pdf : Mandatory
Dimenäs Jörgen Lära till lärare : att utveckla läraryrket - vetenskapligt förhållningssätt och vetenskaplig metodik Stockholm : Liber : 2007 : 261 s. : ISBN: 978-91-47-08421-0 Mandatory Search the University Library catalogue
Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik Lindström Gunnar, Pennlert Lars Åke 4. uppl. : Umeå : Fundo : cop. 2009 : 75 s. : Mandatory
Didaktik : perspektiv och problem Svedner Per Olov, Säfström Carl-Anders Lund : Studentlitteratur : 2000 : 172 s. : ISBN: 91-44-01032-X Mandatory Search the University Library catalogue
Pedagogisk bedömning - Om att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap Lindberg Viveca (red), Lindström Lars (red) Stockholm : Stockholms universitets förlag : 2008 : Mandatory
Orlenius Kennert Värdegrunden - finns den? 1. uppl. : Hässelby : Runa : 2001 : 232 s. : ISBN: 91-88298-53-1 Mandatory Search the University Library catalogue
Shepard Lorrie A. The Role of Assessment in a Learning Culture http://edr.sagepub.com/content/29/7/4 : Mandatory
Skolverket Likvärdig bedömning och betygsättning http://www.skolverket.se/publikationer?id=2207 : Mandatory
Wiliam By Dylan Five "Key Strategies" for Effective Formative Assessment www.nctm.org/news/content.aspx?id=11474 : Mandatory
Korp H. Kunskapsbedömning : hur, vad och varför. Stockholm : (Forskning i fokus, nr. 13). Myndigheten för skolutveckling, 2003 (Nedladdningsbar) : ISBN: 91-85128-05-8 Mandatory Search the University Library catalogue