"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Teaching and Learning 1, 7.5 Credits

Swedish name: Undervisning och lärande 1

This syllabus is valid: 2016-12-12 and until further notice

Course code: 6ES079

Credit points: 7.5

Education level: Second cycle

Main Field of Study and progress level: Educational Professions: Second cycle, has only first-cycle course/s as entry requirements

Grading scale: Three-grade scale

Responsible department: Department of Creative Studies (Teacher Education)

Established by: Faculty director of studies, Faculty of arts, 2017-06-29

Literature

Valid from: 2018 week 35

Bernstein Basil
Pedagogy, symbolic control and identity : theory, research, critique
Rev. ed : Lanham, Md. : Rowman & Littlefield Publishers : 2000 : xxvi, 229 p. :
ISBN: 9780847695768
Mandatory
Search the University Library catalogue

Bortom lärandet : demokratisk utbildning för en mänsklig framtid
Biesta Gert, Sandin Gunnar
Lund : Studentlitteratur : 2006 : 149 s. :
Omslagsbild
ISBN: 91-44-00261-0
Mandatory
Search the University Library catalogue

Carlgren Ingrid
Kunskapskulturer och undervisningspraktiker
Göteborg : Daidalos : 2015 : 276 s. :
ISBN: 978-91-7173-449-5
Mandatory
Search the University Library catalogue

Improving Studnte´Learning With Effective Learning techniques: Promising Directions From Cognitive and Educational Psychology
Dunlosky John, Rawson Katherine A., Marsh Elisabeth J., Nathan Mitchell J., Willingham Daniel T.
Psychological Science in the Public Interest, 14(1):4-58 : 2013 :
Mandatory

Hartman Sven G.
Det pedagogiska kulturarvet : traditioner och idéer i svensk undervisningshistoria
Stockholm : Natur och kultur : 2005 : 329, [1] s. :
ISBN: 91-27-10915-1 (inb.)
Mandatory
Search the University Library catalogue

Hammarström-Lewenhagen Birgitta
Förskolans århundrade : pedagogiska nyckeltexter om förskolans framväxt och idéarv
1. uppl. : Malmö : Gleerups Utbildning : 2016 : 296 s. :
ISBN: 978-91-40-68846-0
Mandatory
Search the University Library catalogue

Ramfaktorteori och praktiskt förnuft. Om ramfaktorer och klassrumsinteraktion
Lindblad Sverker, Linde Göran, Naeslund Lars
Pedagogisk Forskning i Sverige, 4(1) : 1999 :

Dysthe Olga
Dialog, samspel och lärande
Studentlitteratur : 2003 :
Mandatory

Berggren Jan
En gemensam resa eller skilda resor. Talet om kärnämnen i gymnasieskolan 1990-2009
Utbildning och demokrati, Örebro universitet : 2012 :
http://En gemensam resa eller skilda resor. Talet om kärnämnen i gymnasieskolan 1990-2009

Dysthe Olga
Dialog, samspel och lärande
Lund : Studentlitteratur : 2003 : 344 s. :
ISBN: 91-44-04195-0
Search the University Library catalogue

Vad räknas som kunskap? : läroplansteoretiska utsikter och inblickar i lärarutbildning och skola
Englund Tomas, Forsberg Eva, Sundberg Daniel
1. uppl. : Stockholm : Liber : 2012 : 315 s. :
ISBN: 978-91-47-09985-6
Search the University Library catalogue

Gustavsson Bernt
Utbildningens förändrade villkor : nya perspektiv på kunskap, bildning och demokrati
1. uppl. : Stockholm : Liber : 2009 : 224 s. :
ISBN: 978-91-47-09330-4
Search the University Library catalogue