"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Art with specialization. Sloyd - Design, textile I, 30 Credits

Swedish name: Bild med fördjupning. Slöjd - Design, textil I

This syllabus is valid: 2015-01-12 and until further notice

Course code: 6ES048

Credit points: 30

Education level: First cycle

Main Field of Study and progress level: No main field: First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements

Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail

Responsible department: Department of Creative Studies (Teacher Education)

Established by: Faculty director of studies, Faculty of arts, 2014-12-19

Literature

Valid from: 2015 week 3

Säker arbetsmiljö i textilslöjd och textila utbildningar
Arvidsson Harry, Johansson Svante, Persson Ethel
Solna : Ekelund : 2002 : 66 s. :
ISBN: 91-646-1632-0
Mandatory
Search the University Library catalogue

Grön design
Bertilsson Cecilia, Hellmark Mats
Stockholm : Naturskyddsföreningen : 2008 : 168 s. :
ISBN: 91-558-2008-5
Mandatory
Search the University Library catalogue

Birgerstam Pirjo
Skapande handling : om idéernas födelse
Lund : Studentlitteratur : 2000 : 235 s. :
ISBN: 91-44-01399-X
Mandatory
Search the University Library catalogue

Slöjda för livet :b om pedagogisk slöjd
Borg Kajsa, Lindström Lars
Stockholm : Lärarförbundets förlag : 2008 : 212 s. :
ISBN: 978-91-976598-6-4
Mandatory
Search the University Library catalogue

Hasselskog Peterd 1960-0 303650
Slöjdlärares förhållningssätt i undervisningen
Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis : 2010 : 293 s. :
http://hdl.handle.net/2077/21997
ISBN: 978-91-7346-676-9
Mandatory
Search the University Library catalogue

Hedlin Maria
Lilla genushäftet 2.0 : om genus och skolans jämställdhetsmål
Uppdaterad och omarb. version : Växjö : Instutitutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, Linnéuniversitetet : 2010 : 44 s. :
URL full text
ISBN: 978-91-86491-56-7
Mandatory
Search the University Library catalogue

Havemose Karin
Ting i rörelse : om designprocessen
Stockholm : Santérus : 2012 : 117 s. :
ISBN: 978-91-7359-059-4
Mandatory
Search the University Library catalogue

Mäkelä Esko
Slöjd som berättelse : om skolungdom och estetiska perspektiv
Umeå : Institutionen för estetiska ämnen, Umeå universitet : 2011 : 253, 9 s. :
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-46764
ISBN: 978-91-7459-282-5
Mandatory
Search the University Library catalogue

Nilson Karl Gustaf
Färglära
[Ny utg.] : Stockholm : Carlsson : 1999 : 151, [1] s. :
ISBN: 91-7798-971-6 (inb.)
Mandatory
Search the University Library catalogue

En bra idé : hur den kreativa processen förvandlar problem till nytta och nöje
Renander Bengt, Skarbövik Lasse
2. uppl. : Stockholm : Kreativitetsutveckling : cop. 2005 : 149 s. :
ISBN: 91-631-7540-1 (korr.)
Mandatory
Search the University Library catalogue

Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011
Stockholm : Skolverket : 2011 : 279 s. :
Fritt tillgängligt via Skolverkets webbplats
ISBN: 978-91-38-32541-4
Mandatory
Search the University Library catalogue

Läroplan, examensmål och gymnasiegemensamma ämnen för gymnasieskola 2011
Stockholm : Skolverket : 2011 : 202 s. :
Fritt tillgänglig via Skolverkets webbplats
ISBN: 978-91-38-32594-0
Mandatory
Search the University Library catalogue

Materialens magi : design för en skräpfri värld
Sylwan Kerstin, Stål Johanna, Danielsson Sara
1. uppl. : Göteborg : Camino : 2012 : 128 s. :
ISBN: 978-91-978411-4-6
Mandatory
Search the University Library catalogue

Gegerfelt Kronberg Sie von
Vilja, självtillit och ansvar : kunskapens konstruktion i skapande processer
Åbo : Åbo Akademis förlag : 2012. : 199 s. :
http://www.doria.fi/handle/10024/74651
ISBN: 978-951-765-638-2
Mandatory
Search the University Library catalogue

Öqvist Anna
Skolvardagens genusdramaturgi : en studie av hur femininiteter och maskuliniteter görs i år 5 med ett särskilt fokus på benämningar som hora och kärring
Luleå : Luleå tekniska universitet : 2009 : 198 s. :
Fulltext
ISBN: 978-91-86233-03-7
Mandatory
Search the University Library catalogue