Curriculum Work and Subject Didactics in the field of Creative Studies, 15 Credits
Swedish name: Ämnesdidaktik i estetiska ämnen
This syllabus is valid: 2009-01-19
and until further notice
Course code: 6ES020
Credit points: 15
Education level: Second cycle
Main Field of Study and progress level:
Educational Professions: Second cycle, has only first-cycle course/s as entry requirements
Grading scale: Three-grade scale
Responsible department: Department of Creative Studies (Teacher Education)
Literature
Valid from:
2009 week 4
Birgerstam Pirjo Skapande handling : om idéernas födelse Lund : Studentlitteratur : 2000 : 235 s. : ISBN: 91-44-01399-X Search the University Library catalogue
Cederblad Jarl Learning by observation : upplevelse och lärande av hantverkskunskaper genom förevisning Umeå : Institutionen för estetiska ämnen : 2007 : 90 s. : ISBN: 978-91-7264-278-2 Search the University Library catalogue
Kress Gunther R. Multimodal teaching and learning : the rhetorics of the science classroom London : Continuum : 2001 : xv, 188 s. : ISBN: 0-8264-4860-7 (hft.) Search the University Library catalogue
Pedagogisk bedömning - Om att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap Lindberg Viveca (red), Lindström Lars (red) Stockholm : Stockholms universitets förlag : 2008 :
Lindgren Monica Att skapa ordning för det estetiska i skolan : diskursiva positioneringar i samtal med lärare och skolledare Göteborg : Högskolan för scen och musik vid Göteborgs universitet : cop. 2006 : xii, [2], 213, [1] s. : ISBN: 91-975911-1-4 Search the University Library catalogue
Lindqvist Anna Dansens plats i skolan :b tradition, utveckling och lärande i Skellefteå kommunc Anna Lindqvist Umeå : Univ. : 2007 : 142 s., 10 bil. : ISBN: 978-91-7264-353-6 Search the University Library catalogue
Slöjdforskning : artiklar från forskarutbildningskursen Slöjd och bild i en vetenskapsfilosofisk och metodologisk kontext : ett UniZon Kvarken-projekt 2003-2004: LUIS=Lärarutbildningar i samverkan Nygren-Landgärds Christina, Borg Kajsa Åbo : Åbo akademi : 2004 : 273 s. : ISBN: 952-12-1466-X Search the University Library catalogue