"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Special Needs Education in Mathematics, 15 Credits

The course is discontinued

Swedish name: Särskilda utbildningsinsatser i matematik

This syllabus is valid: 2010-06-14 and until further notice

Course code: 5MN000

Credit points: 15

Education level: Second cycle

Grading scale: Three-grade scale

Responsible department: Department of Science and Mathematics Education

Literature

Valid from: 2010 week 24

Analysschema i matematik för skolår 6-9. : http://www.skolverket.se/publikationer?id=2219
1. uppl. : Stockholm : Statens skolverk :b Liber distribution : 2003 : 62 s. :
ISBN: 91-85009-33-4
Search the University Library catalogue

Analysschema i matematik för åren före skolår 6 : http://www.skolverket.se/publikationer?id=2347
1. uppl. : Stockholm : Skolverket : b Liber distribution : cop. 2000 : 44 s. :
ISBN: 91-89314-14-X
Search the University Library catalogue

Assessment for learning: putting it into practice.
Black Paul, Harrison Christine, Lee Clare, Marshal Bethan, Dylan Wiliam
Buckingham : Open University Press : 2003 : 135s :

Diagnostiska uppgifter i matematik : för användning i de tidiga skolåren. Kan laddas ner från http:// www.skolverket.se/publikationer?id=2322
2., rev. uppl. : Stockholm : Skolverket :b Liber distribution : 2000 : [2], 100 s. :
ISBN: 91-89314-15-8
Search the University Library catalogue

Forskning inom det specialpedagogiska området - en kunskapsöversikt. : Rapporten kan laddas ner från: http://www.skolverket.se/publikationer?id=800
Emanuelsson Ingemar, Persson Bengt, Rosenqvist Jerry
Skolverket Stockholm : Liber : 2001 : 162s :

Engström Arne
Specialpedagogiska frågeställningar - en introduktion.
Örebro : Örebro universitet: Pedagogiska institutionen : 2003 : 57 :

Improvements in mathematics performance as a consequence of self-assessment in Portuguese primary school pupils.
Fontana Davis, Fernandes Margarida
British Journal of Educational Pyschology : 1994 : 407-417 :

The power of feedback. Review of Educational Research 77(1)
Hattie John, Timperley Helen
2007 : s 81-112 :

Haug Peter
Pedagogisk dilemma: Specialundervisning : rapporten kan laddas ner från : http://www.skolverket/se/publikationer?id=471
Skolverket Stockholm : Liber : 1998 : s 69 :

Kursplan med kommentarer till mål som eleverna lägst ska ha uppnått i slutet av det tredje skolåret i ämnena matematik, svenska och svenska som andra språk
Stockholm : Skolverket :b Fritzes [distributör] : 2009 : 60 s. :
http://www.skolverket.se/sb/d/2033
ISBN: 978-91-38-32502-5
Search the University Library catalogue

Second handbook of research on mathematics teaching and learning. : a project of the National Council of Teachers of Mathematics
Lester Frank K., Wiliam Dylan
Charlotte, NC : Information Age Pub. : cop. 2007. : s 1051-1089 :
http://www.loc.gov/catdir/toc/ecip072/2006033783.html
ISBN: 978-1-59311-176-2 (pbk.)
Search the University Library catalogue

Räknesvårigheter och lässvårigheter under de första skolåren - hur hänger de ihop?
Lundberg Ingvar, Sterner Görel
1. uppl. : Stockholm : Natur och kultur ;a Järfälla :b Förlagsdistribution : 2006 : 176 s. :
ISBN: 91-27-72298-8
Search the University Library catalogue

Lunde Olav
Kartlegging og undervisning ved lærevansker i matematikk : Bob-Kåres vei gjennom matematikkens verden
Klepp st. : Info vest forl. : 1997 : 237, 11 s. :
ISBN: 82-90910-06-1
Search the University Library catalogue

Löwing Madeleined 1946-
Grundläggande aritmetik : matematikdidaktik för lärare
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2008 : 308 s. :
http://www.studentlitteratur.se/aritmetik
ISBN: 978-91-44-00874-5
Search the University Library catalogue

McIntosh Alistair
Förstå och använda tal : en handbok
1. uppl. : Göteborg : Nationellt centrum för matematikundervisning (NMC) : 2008 : 244 s. +e 1 CD-ROM + 1 bilaga :
ISBN: 978-91-85143-13-9
Search the University Library catalogue

National Council of Teachers of Mathematics.
What is formative assessment? : www.nctm.org/news/content.aspx?id=11462

Formative assesment and self-regulated learning: a model and seven principles of good feedback practice.
Nicol David, Macfarlane J, Dick Debra
Studies in Higher Education 31 (2) : 2006 : 199-218 :

Student self-evaluation: what research says and what practice shows. : www.cdl.org/resource-library/articles/self_eval.php?type=subject&id=4
Rolheiser Carol, Ross John A

Laborativ matematikundervisning : vad vet vi?
Rystedt Elisabeth, Trygg Lena
1. uppl. : Göteborg : Nationellt centrum för matematikundervisning : 2010 : 73 s. :
ISBN: 978-91-85143-16-0
Search the University Library catalogue

Motivation in education : theory, research, and applications
Schunk Dale H., Pintrich Paul R., Meece Judith L.
3. ed. : Upper Saddle River, N.J. : Pearson Education : cop. 2008 : xiv, 433 s. :
ISBN: 978-0-13-228155-3 (hft.)
Search the University Library catalogue

Sjöberg Gunnar
Om det inte är dyskalkyli - vad är det då? : en multimetodstudie av eleven i matematikproblem ur ett longitudinellt perspektiv
Umeå : Umeå universitet : 2006 : [4], 273 s. :
urn:nbn:se:umu:diva-777
ISBN: 91-7264-047-2
Search the University Library catalogue

Skolinspektionen (2009)
Undervisning i matematik- utbildningens innehåll och ändamålsenlighet. Kvalitetsgranskning Rapport 2009: 5 rapporten kan laddas ner från www.skolinspektionen.se
2009 : s27 :

Skolverket (2008)
Kursplaner och betygskriterier 2000 - andra reviderade upplagan 2008. : http://www.skolverket.se/publikationer?id=745
Stockholm : Fritzes : 2008 : 117s :

Skolverket 2009
Vad påverkar resultaten i svensk skola - en sammanfattande analys. Rapporten kan laddas från http://www.skolverket.se/publikationer?id=2258
Stockholm : Fritzes : 2009 : 55s :

Skolverket 2009
Ämnesproven i grundskolans årskurs 3 - En redovisning av utprövningsomgången 2009 : rapporten kan laddas ner från : http://www.skolverket.se/sb/d/2571/a/17743
Skolverket Stockholm : 2009 : 9s :

Skolverket
Diamant- diagnosbank i matematik för de tidigare skolåren. Kan laddas ner från: www.skolverket.se/sb/d/260/a/14694
Skolverket Stockholm :

Svenska elevers matematikkunskaper i TIMSS 2007 : en djupanalys av hur eleverna förstår centrala matematiska begrepp och tillämpar beräkningsprocedurer
Stockholm : Skolverket : 2008 : 148 s. :
http://www.skolverket.se/publikationer?id=2126
ISBN: 978-91-85545-53-7
Search the University Library catalogue

Särskilt stöd i grundskolan : en sammanställning av senare års forskning och utvärdering
Stockholm : Skolverket :b Fritze [distributör] : 2008 : 90 s. :
http://www.skolverket.se/publikationer?id=1787
ISBN: 978-91-85545-37-7
Search the University Library catalogue

Utbildningsdepartmentet (2006)
Läroplan för de friviliga skolformerna, Lpf94 20s : http://www.skolverket.se/publikationer?id=1071
Stockholm : Fritzes : 17s :

Utbildningsdepartmentet (2006)
Läroplan för det obligatoriska skolväsendet, förskoleklassen och fritidshemmet Lpo 94 : http://www.escandinavo.com/download/lpo94swe.pdf
Stockholm : Skolverket :b Fritze [distributör] : 2006 : 17 s. :
ISBN: 91-85545-01-5
Search the University Library catalogue

Wiliam Dylan
Five "Key Strategies" for effective formative assessment. : www.nctm.org/news/content.aspx?id=11474
National council of Teachers of Mathematics :

Wiliam Dylan
What does research say the benefits of formative assessment are? : www.nctm.org/news/content.aspx?id=1146
National Council of Teachers of Mathematics :