Main Field of Study and progress level:
Speech Pathology and Therapy: Second cycle, has only first-cycle course/s as entry requirements
Grading scale: Pass, Fail
Responsible department: Speech Pathology and Therapy
Revised by: Program Council for Speech and Language Pathology, 2022-12-14
Literature
Valid from:
2023 week 34
Björnström Markus Värt att veta om dyskalkyli 1. uppl. : Stockholm : Natur & kultur : 2012 : 48 s. : ISBN: 978-91-27-42852-2 Mandatory Search the University Library catalogue
Language and reading disabilities Kamhi Alan G., Catts Hugh W. 3. ed. : Harlow : Pearson education limited : 2014 : ii, 322 p. : ISBN: 9781292021980 Mandatory Search the University Library catalogue
Dyslexi : från teori till praktik Høien Torleiv, Lundberg Ingvar, Nilsdotter Måna 2., [uppdaterade och omarb.] utg. : Stockholm : Natur & kultur : 2013 : 336 s. : ISBN: 978-91-27-13468-3 Mandatory Search the University Library catalogue
Flerspråkighet i skolan : språklig utveckling och undervisning Hedman Christina, Morgan Eva, Salameh Eva-Kristina, Sandell Anna, Tvingstedt Anna-Lena, Wigerfelt Berit 1. uppl. : Stockholm : Natur & Kultur : 2012 : 267 s. : ISBN: 978-91-27-42172-1 Mandatory Search the University Library catalogue
Kliniska riktlinjer för logopedisk utredning av läs- och skrivsvårigheter Svenska logopedförbundet (Slof) : 2017 : Länk Mandatory
Developmental disorders of language learning and cognition Hulme Charles, Snowling Margaret J. Chichester : Wiley-Blackwell : 2009 : 434 s. : ISBN: 9780631206118 Search the University Library catalogue
Lära barn att läsa Elbro C, Gustafson S, Frylmark A LegiLexi : 2018 : Länk
Cederquist Susanna Dyslexi i skolan : se hela bilden Första upplagan : Stockholm : Sanoma utbildning : [2021] : 166 sidor : ISBN: 9789152360088 Search the University Library catalogue
Dyslexi hos barn och ungdomar - tester och insatser. En systematisk litteraturöversikt. SBU-rapport nr 225 Statens beredning för medicinsk utvärdering (SBU) : 2014 : Länk
The dyslexia debate Elliott Julian, Grigorenko Elena L. New York, NY : Cambridge University Press : 2014 : 271 p. : ISBN: 9780521119863 Search the University Library catalogue