"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Developmental disabilities and their implications for development of knowledge and communication, 15 Credits

The course is discontinued

Swedish name: Utvecklingsstörning - undervisning, kommunikation och kunskapsutveckling

This syllabus is valid: 2013-01-21 and until further notice

Course code: 2SP014

Credit points: 15

Education level: Second cycle

Main Field of Study and progress level: Special Education: Second cycle, has second-cycle course/s as entry requirements

Grading scale: Three-grade scale

Responsible department: Department of Education

Literature

Valid from: 2013 week 4

Asp-Onsjö Lisa
Åtgärdsprogram - dokument eller verktyg? : En fallstudie i en kommun. Avhandling för doktorsexamen. Göteborg studies in educational sciences 248.
Göteborgs universitet. Actauniversitatis gothoburgensis : 2006 :
Mandatory

Barn läser och skriver : specialpedagogiska perspektiv
Bjar Louise, Frylmark Astrid
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2009 : 312 s. :
ISBN: 978-91-44-04874-1
Mandatory
Search the University Library catalogue

Det värderande ögat : observation, utvärdering och utveckling i undervisning och handledning
Bjørndal Cato R. P., Nilsson Björn
1. uppl. : Stockholm : Liber : 2005 : 149 s. :
ISBN: 91-47-05311-9 (korr.) z 47-05311-9
Mandatory
Search the University Library catalogue

Alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) i teori och praktik.
Heister Trygg Boel, Andersson Ida (red.)
3., rev. uppl. : Vällingby : Hjälpmedelsinstitutet; Malmö: Södra regionens kommunikationscentrum (SÖK) : 2009 : 224 s. :
ISBN: 978-91-85435-71-5
Mandatory
Search the University Library catalogue

Heister Trygg Boel
Förslag till policy för AKK : barn med grav tal- och språkstörning och behov av alternativa kommunikationsvägar (AKK)
1. uppl. : Vällingby : Hjälpmedelsinstitutet ; a Malmö : Södra regionens kommunikationscentrum (SÖK) : 2003 : 39 s. :
ISBN: 91-88337-83-9
Mandatory
Search the University Library catalogue

Att platsa i en skola för alla. Elevhälsa och förhandling om normalitet i den svenska skolan
Hjörne Eva, Säljö Roger
1. uppl. : Stockholm : Norstedts akademiska förlag : 2008 : 174 s. :
ISBN: 978-91-7227-559-1 (inb.)
Mandatory
Search the University Library catalogue

Utvecklingsstörning, samhälle och välfärd
Ineland Jens, Molin Martin, Sauer Lennart
Gleerups : 2009 : 208 s. :
ISBN: 91-40-65173-8
Mandatory
Search the University Library catalogue

Jönsson Anders
Lärande bedömning
2. uppl. : Malmö : Gleerup : 2011 : 180 s. :
ISBN: 978-91-40-67602-3
Mandatory
Search the University Library catalogue

Lunde Olav
När siffrorna skapar kaos : matematiksvårigheter ur ett specialpedagogiskt perspektiv
1. uppl. : Stockholm : Liber : 2011 : 239 s. :
ISBN: 978-91-47-10002-6
Mandatory
Search the University Library catalogue

Lundgren Marianne
Mohammed lära sig svenska och modersmålet med tecken som stöd till talet?: Mohammed lära sig svenska och modersmålet med tecken som stöd till talet
Projekt inom kompetensfonden, Förskoleverksamheten, Rinkeby stadsdelsförvaltning : 2006 :
http://sherwood.lh.umu.se:8080/upload/Rinkebyrapport(8).pdf
Mandatory

Stories that Promote Understanding of Children with Special Needs: A Look at Autism Spectrum Disorders, Tourette Syndrome, Down Syndrome, and Attention Deficit/Hyperactivity Disorder
Maples Lucy, Applin Janet L.
Community & Junior College Libraries, 15(4), pp. 176-187 : 2009 :
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/02763910903212911
Mandatory

Learning mathematics in mainstream secondary schools: experiences of students with Down’s syndrome
Monari Martinez Elisabetta, Benedetti Nives
European Journal of Special Needs Education, 26(4), pp. 531-540 : 2011 :
http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/08856257.2011.597179
Mandatory

Språkutveckling och språkstörning hos barn. Del 1: Fonologi, grammatik, lexikon
Nettelbladt Ulrika, Salameh Eva-Kristina
Lund: Studentlitteratur, ISBN:978-91-44-01771-6 LIBRIS-ID:9933760 : 2007 :
Mandatory

Språkutveckling och språkstörning, Del 2: Pragmatik
Nettelbladt Ulrika, Salameh Eva-Kristina
Lund: Studentlitteratur, ISBN:91-44-01764-2 LIBRIS-ID:11465335 : 2010 :
Mandatory

Läsförståelse genom strukturerade textsamtal : för elever som behöver särskilt stöd
Reichenberg Monica, Lundberg Ingvar
1. uppl. : Stockholm : Natur & Kultur : 2011 : 147 s. :
ISBN: 978-91-27-42368-8
Mandatory
Search the University Library catalogue

Runström Nilsson Petra
Pedagogisk kartläggning : att utreda och dokumentera elevers behov av särskilt stöd
Malmö : Gleerups : 2011 :
ISBN: 91-40-67645-5
Mandatory
Search the University Library catalogue

Salameh Eva-Kristina
Language impairment in Swedish bilingual children: epidemiological and linguistic studies
Akademisk avhandling, Studies in logopedics and phoniatrics, Lund University, no. 4 : 2003 :
Mandatory

Skolverket
Matematikundervisning i grundsärskolan: En utvärdering av Matematiksatsningen
Rapport 368, Skolverket : 2011 :
http://www.skolverket.se/om-skolverket/publicerat/2.5006?_xurl_=http%3A%2F%2Fwww4.skolverket.se%3A8080%2Fwtpub%2Fws%2Fskolbok%2Fwpubext%2Ftrycksak%2FBlob%2Fpdf2722.pdf%3Fk%3D2722
Mandatory

Enhancing phonological awareness and letter knowledge in preschool children with Down syndrome
van Bysterveldt Anne K., Gillon Gail T., Moran Catherine
International Journal of Disability, Development and Education, 53(3), pp. 301-329 : 2006 :
Mandatory

Alternativ og supplerende kommunikasjon : en innføring i tegnspråksopplaering og bruk av kommunikasjonshjelpemidler for mennesker med språk- og kommunikasjonsvansker
Tetzchner Stephen von, Martinsen Harald
2. utg. : Oslo : Gyldendal akademisk : 2002 : xii, 379 s. :
ISBN: 82-05-30444-0 (hft)
Mandatory
Search the University Library catalogue