"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Student with Mental Retardation, 7.5 Credits

The course is discontinued from 2021-06-09

Swedish name: Elever med utvecklingsstörning

This syllabus is valid: 2010-09-13 and until further notice

Course code: 2SP007

Credit points: 7.5

Education level: Second cycle

Main Field of Study and progress level: Special Education: Second cycle, in-depth level of the course cannot be classified

Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail

Responsible department: Department of Applied Educational Science

Literature

Valid from: 2010 week 36

Förutom obligatorisk litteratur tillkommer ca 250 sidor valbar vetenskaplig litteratur inom det specialpedagogiska området med fokus på utvecklingsstörning. Varje studerande upprättar en litteraturförteckning i samråd med kursansvarig lärare. Övrig valbar litteratur kan utifrån olika behov utgöra referensmaterial

Jakobsson Inga-Lill
Diagnos i skolan : en studie av skolsituationer för elever med syndromdiagnos
Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis : 2002 : xiii, [1], 227, [33] s. :
ISBN: 91-7346-447-3
Search the University Library catalogue

Theorising special education
Clark Catherine, Dyson Alan, Millward Alan
London : Routledge : 1998 : 199 s. :
ISBN: 0-415-14750-6
Search the University Library catalogue

An evaluation of Swedish disability research
Albrecht G L, Jette A M, Petrie H, Siegel L
Stockholm : Swedish Council for Working Life and Social Research : 2001 :

Backman J.
Rapporter och uppsatser.
Lund : Studentlitteratur : 1998 : 213 s. :
ISBN: 91-44-00417-6
Search the University Library catalogue

Action research for gender equity
Berge Britt-Marie, Ve Hildur
Buckingham : Open Univ. Press : 2000 : x, 157 s. :
ISBN: 0-335-20023-0 (inb.)
Search the University Library catalogue

Schools and special needs : issues of innovation and inclusion
Dyson Alan, Millward Alan
London : Paul Chapman : 2000 : 212 s. :
ISBN: 0-7619-6441-X
Search the University Library catalogue

Emanuelsson Ingemar
"Specialpedagogisk forskning". Nordisk tidskrift for spesialpedagogikk 2/2000, s 70-79

Forskning inom det specialpedagogiska området : en kunskapsöversikt
Emanuelsson Ingemar, Persson Bengt, Rosenqvist Jerry
Stockholm : Statens skolverk : Liber distribution : 2001 : 162 s. :
http://www.skolverket.se/publikationer?id=800
ISBN: 91-89314-25-5
Search the University Library catalogue

Helldin Rolf
Specialpedagogisk forskning : en kritisk granskning i ett omvärldsperspektiv
Stockholm : Skolverket : b Liber distribution : 2002 : 77 s. :
http://www.skolverket.se/publikationer?id=926
ISBN: 91-89314-78-6
Search the University Library catalogue

Hultquist Elisabeth
Segregerad integrering - En studie av gymnasieskolans individuella program.
Stockholm : HLS förlag : 2001 :

Karlsudd Peter
Särskolebarn i integrerad skolbarnsomsorg
Malmö : Institutionen för pedagogik : 1999 : [2], 257 s. :
ISBN: 91-88810-04-6
Search the University Library catalogue

Norberg Katarina
The school as a moral arena : constitutive values and deliberation in Swedish curriculum practice
Umeå : Pedagogiska institutionen : 2004 : 27 s. :
http://www.diva-portal.org/diva/getDocument?urn_nbn_se_umu_diva-273-1__fulltext.pdf

Persson Bengt
Åtgärdsprogram i grundskolan : förekomst, innehåll och användning
Göteborg : Göteborgs Univ. : 2002 : 40 s. :
http://www.skolverket.se/publikationer?id=941

Sasso G M
The retreat from inquiry and knowledge in special education. The Jounal of Special Education, 34, 178-193
2001 :

Skolverket
Att arbeta med särskilt stöd med hjälp av åtgärdsprogram : en skrift från Skolverket.
Stockholm : Liber : 2001 : 18 s. :
http://www.skolverket.se/publikationer?id=888

Skolverket
Kartläggning av åtgärdsprogram och särskilt stöd i grundskolan
Stockholm : Fritzes : 2003 :

Skolverket
Kvalitetsarbete inom elevvård - ett seminariematerial
Stockholm : Liber : 2002 :

Utbildningsdepartementet
Elevens framgång - skolans ansvar. Ds 2001:19
Stockholm : Fritzes :

Wahlund Bengt
Åtgärdsprogram - för vad och för vem? : En analys av lärares utsagor om barn och ungdomar, skrivna inom ramen för kurser i specialpedagogik. Magisteruppsats i pedagogik med inriktning mot specialpedagogik nr 21, 2002. Institutionen för indiv, omvärld och lärande. Lärarhögskolan
Stockholm :

Westling-Allodi Mara
Support and Resistance. : Ambivalence in Special Education. Stockholm. Institute of Education Press. Stockholm Institute of Education. Department of Human Development, Learning and Special Education.
Studies in Educational Sciences 61 : 2002 :