Critical Perspectives on Norms in Everyday Life, Education and Work, 7.5 Credits
Swedish name: Kritiska perspektiv på normer i vardag, utbildning och arbetsliv
This syllabus is valid: 2024-02-19
and until further notice
Course code: 2PE173
Credit points: 7.5
Education level: First cycle
Main Field of Study and progress level:
Education: First cycle, has only upper-secondary level entry requirements
Grading scale: Pass with distinction, Pass, Fail
Responsible department: Department of Education
Established by: Head of Department of Education, 2024-02-19
Required Knowledge
General entry requirements
Examination modes
Literature
Valid from:
2024 week 8
Ambjörnsson Fanny En säker plats? : alternativa familjer relationsanarki och flersamhet bland unga queeraktivister Included in: Barnets familjer ur barnkulturella perspektiv Stockholm : Centrum för barnkulturforskning vid Stockholms universitet : 2010 : 170 s. : Mandatory
Introduction: Perspectives on private and family life, in Cutas, D., & Chan, S. (Eds.). (2012). Families Beyond the Nuclear Ideal (Science, Ethics and Society) Cutas Daniela, Chan Sara London: Bloomsbury Academic : 2014 : http://dx.doi.org/10.5040/9781780930114
Kalonaityté Viktorija Normkritisk pedagogik : för den högre utbildningen 1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2014 : 169 s. : ISBN: 9789144084107 Mandatory Search the University Library catalogue
Martinsson Lena Värdegrunder normeras till frigörelse. I Martinsson, Lena & Reimers, Eva (Red) (2014) Skola i normer. (2:a omarb. upplagan) Malmö: Gleerup. ISBN: 978-91-40-68599-5. (Kap 5) : 2014 : Mandatory
Mulinari Paula Tystnad och osynlighet : hur hanteras diskriminering inom organisationer? Included in: Inte bara jämställdhet Stockholm : Fritze : 2014 : 275 s. :
Sixtensson Johanna Härifrån till framtiden : om gränslinjer, aktörskap och motstånd i tjejers vardagsliv Malmö : Malmö Universitet. Fakulteten för hälsa och samhälle : 2018 : 194 sidor : Online ISBN: 978-91-7104-878-3 Search the University Library catalogue
I thought he was ugly: Mothers of extremely premature children narrate their experiences as troubled subjects Widding Ulrika, Farooqi Aijaz Feminism & Psychology, Vol. 26(2) 153169 : 2016 : http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0959353516636149