"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Special education aiming towards teachers in compulsory school, 15 Credits

The course is discontinued from 2021-06-09

Swedish name: Specialpedagogik inriktad mot grundskollärare

This syllabus is valid: 2010-08-30 and until further notice

Course code: 2PE099

Credit points: 15

Education level: First cycle

Main Field of Study and progress level: Special Education: First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements

Grading scale: Three-grade scale

Responsible department: Department of Applied Educational Science

Literature

Valid from: 2010 week 35

Rum för barn - rum för kunskap: kropp, kön, vänskap och medier som pedagogiska utmaningar
Aasebö Turid Skarre, Melhuus E. Cathrine
Stockholm : Liber : 2007 :
ISBN: 978-91-47-08405-0
Search the University Library catalogue

Allmänna råd för arbete med åtgärdsprogram
Stockholm : Skolverket : 2008 : 24 s. :
http://www.skolverket.se/publikationer?id=1786z Fulltext
ISBN: 978-91-85545-38-4
Search the University Library catalogue

Asp Onsjö Lisa
Åtgärdsprogram i praktiken : att arbeta med elevdokumentation i skolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2008 : 155 s. :
ISBN: 978-91-44-05009-6
Search the University Library catalogue

Barn som är annorlunda : hjärnans betydelse för barnets utveckling. (kap 7)
Dalby Mogens A., Østergaard John R., Trillingsgaard Anegen
Lund : Studentlitteratur : 2000 : 184 s. :
ISBN: 91-44-00982-8
Search the University Library catalogue

Det värderande ögat : observation, utvärdering och utveckling i undervisning och handledning
Bjørndal Cato R. P., Nilsson Björn
1. uppl. : Stockholm : Liber : 2005 : 149 s. :
ISBN: 91-47-05311-9 (korr.) z 47-05311-9
Search the University Library catalogue

Den individuella utvecklingsplanen : allmänna råd och kommentarer
Stockholm : Skolverket : 2005 : 17 s. :
http://www.skolverket.se/publikationer?id=1511
ISBN: 91-85009-93-8
Search the University Library catalogue

Elfström Ingela
Varför individuella utvecklingsplaner? : en studie om ett nytt utvärderingsverktyg i förskolan
Stockholm : Lärarhögsk. : 2005 : 155 s. (valda delar) :
http://www.lhs.se/upload/IOL/Publikationer/IOL-rapporter/IOL.Forskning26.pdf
ISBN: 91-89503-36-8
Search the University Library catalogue

Tidig AKK : stöd för stora och små
Heister Trygg Boel, Mellergård Josef
1. uppl. : Malmö : Södra regionens kommunikationscentrum (SÖK) : 2008 : 94 s. :
ISBN: 978-91-633-3651-5
Search the University Library catalogue

Att platsa i en skola för alla. Elevhälsa och förhandling om normalitet i den svenska skolan
Hjörne Eva, Säljö Roger
1. uppl. : Stockholm : Norstedts akademiska förlag : 2008 : 174 s. :
ISBN: 978-91-7227-559-1 (inb.)
Search the University Library catalogue

Praktisk vägledning i kommunikation för lärare i förskola och skola
Hougaard Bent, Nilsson Björn, Glave Lotta
1. uppl. : Stockholm : Liber : 2004 : 103 s. :
ISBN: 91-47-05250-3 (korr.) z 97-47-05250-3
Search the University Library catalogue

Hyltenstam Kenneth
Svenska som andra språk - i forskning, undervisning och samhälle
Lund : Studentlitteratur : 2004 : 760 sid :

Pedagogisk bedömning- Om att dokumentera, bedöma och utveckla kunskap.
Lindberg Viveca (red), Lindström Lars (red)
Stockholm : Högskoleförlaget vid Lärarhögskolan i Stockholm : 2005 : 256 :

Normell Margareta
Pedagogens inre rum : om betydelsen av känslomässig mognad.
Lund : Studentlitteratur : 2004 : 132 s. :
ISBN: 91-44-03564-0
Search the University Library catalogue

Orlenius Kennert
Värdegrunden - finns den?
1. uppl. : Hässelby : Runa : 2001 : 232 s. :
ISBN: 91-88298-53-1
Search the University Library catalogue

Reflektioner kring specialpedagogik : sex professorer om forskningsområdet och forskningsfronterna
Nilholm Claes, Björck-Åkesson Eva
Stockholm : Vetenskapsrådet : 2007 : 114 s. :
http://www.cm.se/webbshop_vr/pdfer/VR2007_05.pdfz Fulltext
ISBN: 978-91-7307-105-5
Search the University Library catalogue