"False"
Skip to content
printicon
Main menu hidden.
Syllabus:

Conditions for teaching and learning of languages, 15 Credits

Swedish name: Språkdidaktik: Villkor för undervisning och lärande i språk

This syllabus is valid: 2013-09-02 and until further notice

Course code: 1SD006

Credit points: 15

Education level: Second cycle

Main Field of Study and progress level: Language Teaching and Learning: Second cycle, has only first-cycle course/s as entry requirements

Grading scale: Three-grade scale

Responsible department: Department of Language Studies

Literature

Valid from: 2013 week 36

Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011
Stockholm : Skolverket : 2011 : 279 s. :
Fritt tillgängligt via Skolverkets webbplats
ISBN: 978-91-38-32541-4
Mandatory
Search the University Library catalogue

Läroplan, examensmål och gymnasiegemensamma ämnen för gymnasieskola 2011
Stockholm : Skolverket : 2011 : 202 s. :
Fritt tillgänglig via Skolverkets webbplats
ISBN: 978-91-38-32594-0
Mandatory
Search the University Library catalogue

Gemensam europeisk referensram för språk : lärande, undervisning och bedömning
Stockholm : Skolverket : 2009 : xvi, 252 s. :
Fulltext
ISBN: 978-91-85545-50-6
Mandatory
Search the University Library catalogue

Contesting ’Language’ as ’Heritage’: Negotiation of Identities in Late Modernity
Blackledge Adrian, Cresse Angela
Applied Linguistics 29:4 : 2008 :
Mandatory

Bunar Nihad
Nyanlända och lärande : en forskningsöversikt om nyanlända elever i den svenska skolan
Stockholm : Vetenskapsrådet : 2010 : 127 s. :
Fulltext
ISBN: 978-91-7307-171-0
Mandatory
Search the University Library catalogue

Fairclough Norman
Semiotic aspects of social transformation and learning
In R. Rogers (ed.) New Directions in Critical Discourse Analysis: Semiotic Transformation and Learning : 2003 :
Mandatory

Cummins Jim
A proposal for action: Strategies for recognizing heritage language competence as a learning resource within the mainstream classroom
The Modern Language Journal, 89:4 : 2005 :
Mandatory

Hawkins Eric W
Foreign Language Study and Language Awareness
Language Awareness 8:3–4 : 1999 :
Mandatory

Ivanic Roz
Discourses of Writing and Learning to Write
Language and Education 18:3 : 2004 :
Mandatory

Janks Hilary
Critical literacy in teaching and research
Education Inquiry 4:2 : 2013 :
Mandatory

Assessing Multiliteracies and the New Basics
Kalantzis Mary, Cope Bill, Harvey Andrew
Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 10:1 : 2003 :
Mandatory

Kramsch Claire
Authenticity and Legitimacy in Multilingual SLA
Critical Multilingual Studies 1:1 : 2012 :
Mandatory

Luke Allan
Critical Literacy in Australia. A matter of context and standpoint
Journal of Adolescent and Adult Literacy 43:5 : 2000 :
Mandatory

Sfard Anna
On two Metaphors for learning and the Dangers of Choosing Just One
Educational Researcher, 27:4 : 1998 :
http://www.aera.net
Mandatory

Tornberg Ulrika
Kulturbegreppets olidliga lätthet - Om ett diffust kunskapsobjekt inom språkpedagogiken
Nordic Studies in Education 01/2011 : 2011 :
Fritt tillgänglig på nätet
Mandatory

Atkinson Dwight
Alternative Approaches to Second Language Learning
London: Routledge : 2011 :
Fritt tillgänglig på nätet
Mandatory

Heath Shirley Brice
Ways with words : language, life, and work in communities and classrooms
Cambridge : Cambridge Univ. Press : 1983 : xiii, 421 s., [4] pl.-bl. :
ISBN: 0-521-25334-9 (inb.)
Mandatory
Search the University Library catalogue

Duncum Paul
Visual Culture Isn’t Just Visual: Multileracy, Multimodality and Meaning
Studies in Art Education. A journal of Issues and Research. 45(3) : 2004 :
Mandatory

Language learner stories and imagined identities
Early Margaret, Norton Bonny
Narrative Inquiry, 22(1) : 2012 :
Mandatory

Trilingual conversations: A window into multicompetence
Edwards Malcolm, Dewaele Jean-Marc
International Journal of Bilingualism, Volume 11 • Number 2 : 2007 :
Mandatory

Ivanic Roz
Improving learning in college : rethinking literacies across the curriculum
London : Routledge : 2009. : xviii, 209 s. :
ISBN: 0-415-46912-0 (pbk.)
Mandatory
Search the University Library catalogue

Jonsson Carin
Hur vet eleven det?
Skriftpraktiker hos barn och unga. Rapport nr 35/2012. Pedagogiska fakulteten: Åbo Akademi : 2012 :
Mandatory

Karlsson Anna-Malin
Great Divide, Social Practice eller Motivated Sign? Materiella, sociala och semiotiska perspektiv på skriftspråkande
Ann-Catrine Edlund & Ingmarie Mellenius (red.), Svenskans beskrivning 31. Förhandlingar vid Trettioförsta sammankomsten för svenskans beskrivning. Umeå den 20-21 maj 2010. Umeå: Institutionen för språkstudier, Umeå universitet : 2011 :
Mandatory

Klassrummens många språk : att förhålla sig till eleven språkbruk
Linnér Bengt, Lundin Åkesson Katarina
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur : 2011 : 210 s. :
ISBN: 978-91-44-07163-3
Mandatory
Search the University Library catalogue

Second language learning theories
Mitchell Rosamond, Myles Florence
2. ed., [rev. and updated] : London : Arnold : 2004 : xiii, 303 s. :
ISBN: 0-340-80766-0
Mandatory
Search the University Library catalogue

Pavlenko Aneta
Emotion and emotionladen words in the bilingual lexicon
Bilingualism: Language and Cognition, 11 : 2008 :
Mandatory

Randahl Ann-Christin
Elevers skriftpraktiker – mer än att oreflekterat leverera en text på beställning
Hanna Lehti-Eklund, Anna Slotte-Lüttge, Beatrice Silén & Ria Heilä-Ylikallio (red.), Skriftpraktiker hos barn och unga. Rapport från Pedagogiska fakulteten vid Åbo Akademi, nr 35. Vasa : 2012 :
Mandatory